اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. آبان 1395 - 9:33   |   کد مطلب: 21268
نماینده ولی فقیه در استان:
کتاب در جامعه احیا شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تاکید کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در جامعه احیا شود

به گزارش صبح الوند، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی عصر امروز در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه کتاب استان همدان، با بیان اینکه در دورانی که هنوز موبایل، تبلت و اینترنت نبود، کتاب غریب بود، افزود: باید دید آیا با برگزاری این قبیل نمایشگاه ها می‌توان کتاب را از غربت نجات داد؟

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در استان و کشور کتابخوان کم داریم، ادامه داد: دانشجوها در دانشگاه‌ها کتاب نمی‌خوانند بلکه فرمول‌هایی را برای گرفتن نمره و مدرک یاد می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی(ع) در حدیثی می‌فرمایند پدران و مادران باید عشق به تحصیل را در جان و دل فرزندان خود مشتعل کنند، بیان کرد: امروز دانشجوها برای مدرک درس می‌خوانند.

محمدی با بیان اینکه اکنون به گونه‌ای شده که مدرک دانشگاهی نیز به فروش می‌رسد، ادامه داد: پدر و مادری صالح هستند که فرزندان خود را به خاطر کسب علم و معرفت عاشق کتاب کنند، نه اینکه کتاب خواندن برای دریافت مدرک باشد.

وی یکی از مصیبت‌های کشور را درس خواندن برای کسب مدرک دانست و افزود: زمانی فقط در دانشگاه‌ها دانشجویان برای کسب مدرک درس می‌خواندند، اما اکنون در عرصه‌های دیگر علمی نیز این‌گونه است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه انسان باید برای خدا، خود، نسل، مردم و... کسب علم کند، بیان کرد: نباید سواد و علم برای مدرک باشد.

وی با بیان اینکه به هیچ ملتی به اندازه مسلمان‌ها ظلم نشده، ادامه داد: در سن پترزبورگ روسیه ٤٠٠ هزار کتاب ایرانی وجود دارد.

محمدی با اشاره به اینکه کتاب‌ها، معماری ایرانی، لباس‌های سنتی، غذاهای سنتی، طب سنتی ما را به غارت بردند، افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمودند راه دشمنان را نروید، لباس دشمنان را نپوشید، غذای دشمنان را نخورید، خانه دشمنان ساکن نشوید و همه چیز براساس معادلات خودتان باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان