اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. مهر 1395 - 18:53   |   کد مطلب: 20270
همایش بزرگداشت عملیات غرور آفرین اولین پاسخ و حماسه جاوید کمان 99 با حضور معاون هماهنگ کننده نیروی هوای ارتش، معاونان استاندار همدان و خلبانان پیشکسوت نیروی هوایی ارتش در همدان برگزار شد.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان روز پنجشنبه در این آیین گفت: در تاریخ اساتید افسانه ای زیادی بودند ولی هم اینک قهرمانان وجود دارند که هم عصر ما زندگی کرده و حماسه ماندگاری از خود بر جای گذاشتند.
 امیر سرتیپ دوم خلبان رحمان افسری افزود: این افراد با ایستادگی به ما آموختند باید از میهن تا حد اهدای جان دفاع کرد.
وی اظهار کرد: با واکاوی حماسه های این بزرگان و پیشکسوتان دفاع مقدس می توان درسهای بزرگی از جمله ایستادگی و استقامت در برابر دشمن را فرا گرفت.
ارشد نظامی آجا در استان همدان ابراز امیدواری کرد که بتوان آنچه این رزمندگان دوران دفاع مقدس به ما آموختند را حفظ کرده و از دستاوردهای آنان به خوبی صیانت کرد.
امیر خلبان افسری یادآوری کرد: تیزپروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در 31 شهریور سال 59 تنها 2 ساعت پس از حمله عراق پاسخ محکمی به دشمن داد.
وی افزود: پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان در عملیات غرور آفرین کمان 99 نقش مهم و موثر داشت و ما موظف ایم که همیشه زحمات و تلاش های خلبانان به ویژه پیشکسوتان دفاع مقدس را گرامی بداریم.
فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان گفت: این افراد زمانی که کشور نیاز به مقاومت داشت مردانه ایستادند و جنگیدند و در این مسیر عده ای از آنان نیز به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
امیر خلیان افسری افزود: فعالان نیروی مسلح مفتخرند که مسیری را طی کرده که این افراد در آن گام نهاده و لباسی بر تن دارند که این قهرمانان ملی با بر تن داشتن این لباسها افتخار آفریدند.
عملیات راهبردی هوایی کمان 99 با هدف انهدام تهاجمی رژیم بعث عراق با رمز کمان 99 ، در سال 59 انجام شد.
در این عملیات 160 فروند هواپیمای جنگی و پشتیبانی 60 هواپیما اقدام به بمباران پایگاه هوایی کرکوک، موصل، الرشید، حبانه، ناصریه، شعیبیه، کوت المثنی و پایگاه نظامی نیروهای احتیاط دشمن در عمق خاک عراق کردند.
در این عملیات که یک روز به طول انجامید نیروی هوایی ایران 300 سورتی پرواز انجام دادند که 223 پرواز با هدف بمباران تهاجمی علیه پایگاه ها و مراکز راهبردی عراق صورت گرفت.
عملیات راهبردی هوایی کمان 99 باعث شد که تمامی پایگاه های نیروی هوایی عراق از رده خارج شوند.
نیروی هوایی ارتش 218 شهید خلبان تقدیم این انقلاب کرده است که سهم پایگاه شهید نوژه همدان 21 شهید است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان