اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. فروردين 1395 - 13:25   |   کد مطلب: 17536
دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان ملایر خواستار شد
لزوم آماده‌سازی نمازخانه‌های بین راهی ملایر
دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان ملایر بر آماده‌سازی نمازخانه‌های بین راهی و ورودی شهرها تأکید کرد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مهدی بیات در جلسه شورای اقامه نماز ملایر اظهار داشت: جلسات شورای اقامه نماز در سال گذشته به خوبی برگزار شد که بسیاری از مصوبات این شورا نیز به مرحله اجرا درآمد.

وی توجه به فریضه نماز به عنوان یک اصل واجب اسلامی در جامعه امروز را یک ضرورت دانست که باید برای تبیین این فرهنگ اسلامی بیشتر تلاش شود.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان ملایر از برگزاری نماز جماعت صبح در 35 مسجد ملایر خبر داد و گفت: در 58 مسجد نیز نماز جماعت ظهر و عصر برگزار می‌شود.

وی از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء در 104 مسجد ملایر خبر داد و اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا با همکاری ائمه جماعات، تعداد این مساجد در برگزاری نماز جماعت بیشتر شود

بیات با بیان اینکه در 42 اداره شهرستان و 21 خوابگاه دانشجویی نیز اقامه نماز جماعت را داریم، افزود: در بحث اقامه نماز مدارس شهرستان تعداد 88 نفر از روحانیون و 170 نفر از فرهنگیان فعال هستند.

وی بحث اقامه نماز در مدارس با هدف آشنایی نوجوانان و جوانان در امر نماز، نشست‌های دانش‌آموزی و خانواده و ساماندهی ائمه جماعات مدارس  را از جمله برنامه‌های این ستاد در ترویج هر چه بیشتر فریضه نماز در شهرستان دانست.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان ملایر در ادامه بر آماده‌سازی نمازخانه‌های بین راهی و ورودی شهرها و همچنین بوستان‌ها و فضاهای سبز شهرستان با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما تأکید کرد.

فرماندار ویژه ملایر نیز گفت: اگر همه ابعاد زندگی انسان از راه نماز دنبال شود و در همه امور اولویت خود را بر نماز قرار دهیم خیلی از مشکلات حل می‌شود.

عبدالعظیم رضایی بیان کرد: اگر در مدارس بتوانیم نوجوانان و جوانان را با نماز آشنا کنیم، کار در دانشگاه‌ها به مراتب سهل و آسان خواهد بود که این تکلیف بر دوش اداره آموزش و پرورش است.

 وی تصریح کرد: در امر تبلیغ و ترویج نماز نباید تکلیف را فقط بر دوش روحانیون و مسئولان فرهنگی گذاشت زیرا ممکن است توجه یک معلم شیمی به نماز، اثرات بیشتری در رفتار اجتماعی و دینی دانش‌آموزان بر جای بگذارد.

فرماندار ملایر یادآور شد: با توجه به برنامه‌ها و جلسات خوبی که در بحث ترویج و تبلیغ نماز در شهرستان انجام شده است، در این زمینه از نظر کیفیت و کمیت از رشد خوبی برخوردار هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان