اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. دى 1394 - 13:07   |   کد مطلب: 15852
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) خبر داد:
دانشگاه بوعلی همدان جزء 20 دانشگاه برتر کشور در رشته های علوم انسانی
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: دانشگاه بوعلی سینا در رشته های علوم انسانی در کیفیت پژوهش رتبه 13 و در کمیت پژوهش رتبه 16 کشور را به خود اختصاص داد
دانشگاه بوعلی همدان جزء 20 دانشگاه برتر کشور در رشته های علوم انسانی

به گزارش صبح الوند، محمدجواد دهقانی اظهار داشت: تحول و ارتقاء علوم انسانی یکی از ارکان سیاست های کلان علم و فناوری ابلاغی توسط مقام معظم رهبری است.

وی گفت: پژوهشگران علوم انسانی جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیش از یکصد هزار مقاله پژوهشی در طول یک دهه گذشته یکی از حوزه های اصلی تولید علم کشور هستند.

دهقانی اظهار کرد: این تعداد شامل ۳۴٪ از کل پژوهش هایی است که در مجلات علمی پژوهشی و ترویجی در سطح ملی منتشر شده اند.

وی افزود: در سطح بین المللی برخلاف کشورما، حوزه های علوم انسانی و اجتماعی از یکدیگر تفکیک شده اند. بیش از ۲۰٪ پژوهش های ثبت شده در پایگاه استنادی آی.اس.آی در ۲۵ سال گذشته متعلق به حوزه علوم انسانی و اجتماعی است که سهم علوم انسانی و هنر به تنهایی حدود ۸٪ از کل اطلاعات نمایه شده در این پایگاه است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: سهم پژوهشی دانشگاه ها از علوم انسانی یکسان نیست با لحاظ کردن این واقعیت که رشته های تحصیلی نیز از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است.

وی اظهار کرد: در بررسی پژوهش های علوم انسانی تنها نباید به کمیت علم تولید شده بسنده کرد، بلکه کیفیت پژوهش ها و میزان اثرگذاری آن ها در سطح جامعه علمی نیز از اهمیت برخوردار است که دانشگاه بوعلی سینا در کیفیت پژوهش رتبه 13 و در کمیت پژوهش رتبه 16 کشور را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان