اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. آذر 1396 - 20:59   |   کد مطلب: 27823
معاون پژوهشی دانشگاه بوعلی‌سینا خبر داد
ثبت 16 اختراع توسط دانشجویان دانشگاه بوعلی
معاون پژوهشی دانشگاه بوعلی‌سینا از ثبت 16 اختراع توسط دانشجویان این دانشگاه به همراهی اساتید آنها در سال گذشته خبر داد.

به گزارش صبح الوند، دکتر غلامحسین مجذوبی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه دانشگاه بوعلی دارای 12 هزار دانشجو است که 35 درصد این دانشجویان در دوره تحصیلات تکمیلی در حال تحصیل هستند، اظهار کرد: اساتید این دانشگاه در سال 2016 موفق شدند 525 مقاله ISI و 649 مقاله ISC منتشر کنند همچنین تا کنون از اساتید این دانشگاه 4649 مقاله ISI   و 4620 مقاله ISC منتشر شده است. 

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز 83 عنوان کتاب توسط واحد انتشارات دانشگاه منتشر شد که توسط اعضای هئیت علمی این دانشگاه به چاپ رسیده بود. 

مجذوبی با اشاره به اینکه اساتید این دانشگاه اقدام به چاپ 15 مجله علمی و پژوهشی به زبان انگلیسی کرده‌اند، افزود: دانشگاه بوعلی رتبه سوم استناد به مقالات در دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرده است. 

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه بوعلی در فهرست موثرترین دانشگاه‌های دنیا قرار دارد، اضافه کرد: 5 نفر از اعضای هئیت علمی این دانشگاه در لیست یک درصد ISI ، 3 نفر در لیست سرآمدان علمی کشور و دو نفر در لیست سردبیر مجلات معتبر بین‌المللی هستند. 

معاون پژوهشی دانشگاه بوعلی‌سینا ادامه داد: همچنین پر استنادترین مقالات مربوط به مقالات دکتر عزیزیان، دکتر زلفی‌گل، دکتر رشیدی و دکتر افخمی است. 

وی با بیان اینکه در حوزه ارتباط با صنعت تفاهم‌نامه استانی و ملی منعقد کرده‌ایم، گفت: در این زمینه ارتباط نزدیک با اتاق بازرگانی، تفاهم‌نامه همکاری با شرکت سحر و شرکت ملی پالایش و پخش منعقد شده است. 

مجذوبی یادآور شد: در سطح ملی نیز تفاهم‌نامه مشترک به منظور پژوهش‌های نفت، نیرو و با دانشگاه صنعتی اراک نیز به منظور ارتباط با صنعت اراک منعقد شده است. 

وی در ادامه با اشاره به حضور انجمن علمی و مرکز رشد دانشگاه در نمایشگاه پژوهش گفت: در این نمایشگاه از دستگاه تصفیه آلاینده‌های محیط، کنترل آب و برق هوشمند، کنترل گاز هوشمند، هواپیمای بدون سرنشین سمپاشی، لاکتور تولید بیوگاز از زباله و دستگاه اندازه‌گیری در گیاهان زراعی رونمایی شد. 

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان