اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. ارديبهشت 1396 - 13:42   |   کد مطلب: 24771
وزیر علوم تحقیقات و فناوری شتاب رشد علمی ایران را 14 درصد اعلام و افزود: در شتاب رشد علمی در بین 25 کشور برتر علمی دنیا اول و بعد از ما روسیه و چین است.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری

به گزارش صبح الوند، ظهر امروز آغاز عملیات اجرایی استادیوم علمی همدان  با حضور وزیر علوم  افتتاح شد این پروژه در سال 1389 با تلاش دکتر زلفی گل ریاست وقت  برای اخذ مجوز آغاز گردیده بود و تا قبل از  سال 1393 حدود 700 میلیون تومان جهت کارهای اولیه و تهیه نقشه تخصیص داده شده بود  و سال 95  هم  برای این طرح 1 میلیارد تومان تخصیص  اعتبار جهت اینکه  بتوان فازهای اولیه پروژه را افتتاح نمود داده شد.

 

*وزیر علوم: استادیوم علمی مرکزی جهت برگزاری همایش ها در منطقه غرب کشور

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در حاشیه  افتتاحیه آغاز عملیات اجرایی این استادیوم علمی  در همدان با بیان اینکه این پروژه ملی و در قالب  مرکز همایش های علمی است اظهار کرد: این مرکز به عنوان  محل برگزاری همایش ها در سطح ملی و بین المللی در منطقه غرب کشور خواهد بود.

 

محمد فرهادی  با بیان اینکه نقشه های اجرایی طرح آماده است گفت: امروز عملیات اجرایی و خاکبرداری را آغاز  و در طی چند فاز این مجموعه ساخته شود.

 

 

*اعتبار کلی پروژه بالغ بر 60 میلیارد تومان است

وی با اشاره به اینکه  اعتبار کلی برای پروژه  بالغ بر 60 میلیاردتومان است افزود: این طرح ملی است و بر عهده  وزارت علوم بود که آن را باید برگرداند و در اعتبارات دانشگاه بوعلی پیش بینی شود که بتواند سریع پیش رود.

 

وزیر علوم ،تحقیقات  و فناوری در ادامه  شتاب رشد علمی ایران را 14 درصد اعلام و افزود: در شتاب رشد علمی در بین 25 کشور برتر علمی دنیا اول و بعد از ما روسیه و چین است.

 

وی با بیان اینکه درحوزه  نوآوری از رتبه 113 به رتبه78 ارتقا یافته ایم افزود: در این خصوص در منطقه و جهان اسلام رتبه اول را داریم .

 

*رییس دانشگاه بوعلی سینا : شروع  و اخذ مجوز پروژه سال 1389 بوده است

در ادامه رییس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه این جلسه آغاز عملیات اجرایی ساخت مرکز همایش های علمی و بین المللی دانشگاه بوعلی سینا است افزود: شروع طرح از سال 1389 بوده همکاران ما در سال 89 با مدیریت دکتر زلفی گل زحمات زیادی برای اخذ مجوز کشیدند.

 

منصور غلامی با بیان اینکه  قبل از سال 93 مبلغی حدود 700 ملیون تومان تخصیص و  خرج نقشه و مطالعات اولیه طرح شده بود افزود: در سال 91 و 92 پیمانکار مطالعات اولیه ر ا انجام  و نقشه ها  و طراحی های معماری مشخص شد.

 

وی ادامه داد: این پروژه  در سال 92 و 93 به لحاظ تخصیصی دچار مشکل شد و حوزه معاونت عمرانی وزارت علوم یک سال پروژه را متوقف کرد و دنبال یک بازنگری در بحث پروژه و اجرای آن بودند .

 

 

وی افزود:  این پروژه با همکاری نماینده محترم و بخش فنی و عمرانی  وزارت علوم خوشبختانه مجددا احیا و در جداول اعتباری سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت.

 

رییس دانشگاه بوعلی سینا  با بیان اینکه در سال 95 برای این پروژه یک میلیارد تومان پیش بینی شده بود افزود: امیدواریم این اعتبار را برای شروع عملیات ساخت و اماده سازی ها کامل به ما بدهند.

 

وی با بیان اینکه کل پروژه 31 هزار و 700 متر مربع است و فازهای مختلف ان را براساس اولویت بندی افتتاح خواهیم کرد افزود: ابتدا بخشهایی  همچون سالن همایشی در اولویت و سپس بخش های دیگر همچون نمایشگاه ها موزه و در نهایت مرکز اسکان در اولویت خواهد بود که قطعا زود به بهره برداری خواهد رسید.

 

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در ادامه بازدیدی از دانشگاه ها کشاورزی و دانشگاه صنعتی همدان داشتند و در ادامه راهی شهرستان اسداباد جهت بازدید از دانشگاه های این شهرستان شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان