اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. تير 1394 - 11:00   |   کد مطلب: 12609
رئیس اداره فنی و حرفه‌ای ملایر از راه‌اندازی کارگاه تعمیر ماشین‌های اداری از مهرماه سال جاری توسط فنی و حرفه‌ای این شهرستان خبر داد.
راه‌اندازی کارگاه آموزشی تعمیر ماشین‌های اداری در ملایر

به گزارش صبح الوند، احسان فراهانی با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج مرکز فنی و حرفه‌ای در شهرستان ملایر فعال است اظهار کرد: این مراکز شامل سه مرکز ثابت و دو مرکز به صورت سیار است.

وی با بیان اینکه دو مرکز در قالب مراکز بازارمحور در شهرستان فعالیت دارند عنوان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های مراکز سیار فنی و حرفه‌ای برگزاری دوره‌های آموزشی در روستاها است.

رئیس فنی و حرفه‌ای ملایر با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در قالب دوره دو ماهه و بالاتر است، گفت: آموزش‌دیدگان بعد از موفقیت در آزمون گواهینامه دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 2 هزار و 224 دوره آموزشی در مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای دولتی در شهرستان برگزار شد افزود: در این زمینه 560 هزار نفرساعت آموزش دیدند.

فراهانی با اشاره به فعالیت 25 آموزشگاه آزاد در رشته‌های مختلف زیر نظر فنی و حرفه‌ای ملایر عنوان داشت: در آموزشگاه‌‌های آزاد نیز طی سال گذشته 3 هزار و 35 نفر دوره‌های آموزشی را فراگرفتند.

وی تصریح کرد: در سه ماهه اول امسال نیز در مراکز ثابت و سیار فنی و حرفه‌ای ملایر 565 دوره آموزشی برگزار شده که 100 هزار و 777 نفر ساعت آموزش در این دوره‌ها انجام شده است.

رئیس فنی و حرفه‌ای ملایر با بیان اینکه سیاست سازمان فنی و حرفه‌ای به سمت رشته‌های بازارمحور است گفت: سال گذشته برای نخستین بار در شهرستان ملایر رشته تعمیر و نصب آسانسور زیر نظر فنی و حرفه‌ای ایجاد شد.

وی بیان داشت: در نظر داریم از ابتدای مهر امسال کارگاه تعمیر ماشین‌های اداری را در شهرستان راه‌اندازی کنیم چراکه این رشته یکی از رشته‌های مورد نیاز بازار شهرستان و استان است.

فراهانی با اشاره به مسابقات ملی مهارت بیان کرد: این مسابقات زیر نظر فنی و حرفه‌ای و از مرحله شهرستانی شروع و به مراحل بالاتر می‌رود.

وی گفت: مرحله شهرستانی این رشته‌ها در 15 رشته و 30 حرفه در ملایر برگزار شد که آموزش‌دیدگان توانستند در هفت رشته صاحب مقام شده و به مرحله استانی راه پیدا کنند.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای ملایر بیان کرد: رشته‌های راه‌یافته شامل طراحی وب، طراحی فضای سبز، طراحی گرافیک و گل‌آرایی، تاسیسات الکتریکی روباتیک و صافکاری خودرو بوده است.

 وی گفت: راه‌یافتگان به مرحله استانی در حال حاضر در اردوی آمادگی هستند که مرحله استانی این مسابقات در مردادماه برگزار خواهد شد.

فراهانی با بیان اینکه سال گذشته نیز در رشته صنعت ساختمان «آجرچینی» مقام طلایی کشور از آن ملایر بود اظهار کرد: چهار دیپلم افتخار نیز نصیب شرکت‌کنندگان ملایر در مسابقات ملی شد.

وی خواستار حمایت بیشتر مسئولان ملایر از افراد موفق در مسابقات ملی مهارت شد و خاطرنشان کرد: برخی مسئولان برای حمایت از افراد موفق وعده‌هایی را داده‌اند اما هنوز عملی نشده است.

منبع: فارس

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان