اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. تير 1394 - 11:46   |   کد مطلب: 12471
معاون خدمات شهری شهرداری ملایر از جمع‌آوری 140 تن زباله در شهر ملایر در طول شبانه‌روز توسط شهرداری خبر داد.
در هر شبانه روز 140 تن زباله در ملایر جمع آوری می شود

به گزارش صبح الوند، حجت‌الله رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر داشتن شهری خوب را در گرو وجود شهروندانی آموزش‌دیده دانست و اظهار کرد: زمانی که شهروندان در خصوص مسئولیت‌های شهروندی آموزش‌های لازم را دیده باشند شهری پاک خواهیم داشت.

وی با اشاره به اقدامات واحد خدمات شهری شهرداری ملایر در بحث جمع‌آوری زباله‌ها و داشتن شهری زیبا گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و گلایه از بوی نامطبوع باکس‌های زباله شهر، واحد خدمات شهری ملایر اقدام به شست‌وشوی مکانیزه باکس‌ها به وسیله خودروی باکس‌شور کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر بیان کرد: خودروی شست‌وشوی باکس زباله، روزانه 40 باکس را شست‌وشو می‌کند که نوبت شست‌وشوی هر باکس، 10 روز یک بار است.

وی گفت: 820 باکس زباله در نقاط مختلف شهر تعبیه و تعداد 400 عدد از این باکس‌ها ریل‌گذاری شده است.

رضایی تصریح کرد: در برخی از مناطق سطح شهر به علت بافت قدیمی و باریک بودن کوچه‌ها امکان جمع‌آوری مکانیزه زباله‌ها وجود نداشته و جمع‌آوری به صورت سنتی انجام می‌شود.

 وی اظهار کرد: تعدادی از باکس‌های زباله به دلیل پراکنده بودن، ایجاد آلودگی و به خطر انداختن بهداشت محیط توسط این واحد جمع‌آوری و با استفاده از بنر ساعات جمع‌آوری زباله به شهروندان اطلاع داده شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر جمع‌آوری 180 باکس زباله معیوب از سطح شهر، بازسازی، رنگ‌آمیزی و جایگزین باکس‌های فرسوده، جمع‌آوری سبدهای زباله خانگی با هدف رفع مشکلات بهداشتی و تجمع حشرات و... را از دیگر اقدامات واحد خدمات شهری دانست.

وی در ادامه به تولید بالای زباله در سطح شهر ملایر اشاره کرد و گفت: در هر شبانه‌روز در ملایر 140 تن زباله جمع‌آوری می‌شود.

رضایی تصریح کرد: 63 تن از زباله‌های جمع‌آوری شده به صورت مکانیزه و 77 تن نیز به صورت سنتی جمع‌آوری می‌شود.

وی سرانه تولید زباله در ملایر را به ازای هر نفر در روز 875 گرم دانست و گفت: این مقدار در کشور 714 گرم و در جهان 800 گرم است.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر از شهروندان خواست به منظور داشتن شهری پاکیزه زباله‌های خود را داخل کیسه زباله گذاشته و درون سطل‌های زباله تعبیه شده در خیابان‌ها قرار دهند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان