اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. دى 1396 - 9:45   |   کد مطلب: 27921
رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه تصویب طرحی دوفوریتی را در مجلس مبنی بر موظف نمودن حمایت مسولین از مردم فلسطین را داشتیم گفت: مخالفت برخی نمایندگان در این خصوص به این دلیل بود که بعضا میگفتند چون ما قبلا مصوبه داشتیم نیاز نبود مجدد این مصوبه را در مجلس داشته باشیم.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با صبح الوند، با اشاره به گستاخی های ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل گفت: این دخالت آشکار و جابرانه رییس جمهور آمریکا تمام دنیا را در این  خصوص یکپارچه کرد زیرا این عمل  به نوعی توهین به ملت های مسلمان و هم تحقیر بعضی از دولت های عرب منطقه بود.

 

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در برابر بی ادبی ها و زیاده  خواهی ترامپ قانون  اعلام قدس به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین را تصویب نمود افزود: در مجلس  قرار بر این شد که طرح دو فوریتی را مطرح بکنیم که براساس  آن دو فوریت حمایت و پشتیبانی خودمان را از مردم فلسطین اعلام بکنیم .

 

*ما فقط خواسته مردم فلسطین را تایید کردیم

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما  نمی خواستیم در امور فلسطین دخالت بکنیم ما خواسته ملت فلسطین را تایید کردیم.

 

وی خاطر نشان کرد: ملت فلسطین دنبال این هستند ما هم براساس خواسته ملت فلسطین سعی کردیم که  دو فوریتی و مصوبه ای را در مجلس داشته باشیم که براساس آن دولت و مسئولین را موظف بکند از مردم فلسطین حمایت بکنند.

 

*اگر همه نمایندگان حضور داشتند تعداد آرای موافق بیشتر میشد

حاجی بابایی اظهار کرد:  همچون قبل تعدادی از نمایندگان در مجلس حضور نداشتند مگر نه رای های مثبت بالاتر از 250 رای می شد.

 

وی با بیان اینکه آن تعدادی که مخالف بودند و  رای ندادند واقعا مخالفت آنها با مردم فلسطین نبود افزود: مخالفت نمایندگان  به این دلیل بود که بعضا میگفتند چون ما  قبلا مصوبه داشتیم نیاز نبود این مصوبه را در مجلس داشته باشیم.

 

 رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حال انگشت شماری بودند که نظر دیگری داشتند من این را نمیدانم اما بعضی از مخالفین که به من مراجعه و صحبت کردند دیدگاهشان این بود.

 

*تاکید مجدد بر قضیه به دلیل اقتدار بیشتر فلسطین بود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: ما به نمایندگان مخالف توضیح میدادیم که تاکید مجدد ما براین قضیه در واقع اقتدار فلسین و یک پاسخ  مناسب به دولت ترامپ است.

 

حاجی بابایی  با بیان اینکه نباید بگوییم در مجلس کسی وجود دارد که از اسرائیل حمایت می کند گفت:  چون بنده خود در مجلس  بارز بلند شده بودم  و از این قضیه دفاع  میکردم خیلی  راحت تر می توانم  در این خصوص صحبت کنم .

 

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر دقت بیشتر بر علت رای ندادن برخی از نمایندگان تصریح کرد: باید در این خصوص توجه داشت که  نظر آن نمایندگان مخالفت با مردم فلسطین نیست بلکه فکر کردند چون قبلا مصوبه داشتیم دیگر نیازی نیست مجدد رای بدهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان