اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. آذر 1397 - 8:20   |   کد مطلب: 30274
مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: در حال حاضر تمام کشتارگاه‌های سنتی دام در استان همدان تعطیل شده‌اند و کشتارگاه‌های صنعتی فعال هستند.

به گزارش صبح الوند، محمودرضا رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در حال حاضر تمام کشتارگاه‌های سنتی دام در استان تعطیل شده‌اند و کشتارگاه‌های صنعتی فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته کشتارگاه سنتی رزن تعطیل و کشتارهای آن منطقه به کشتارگاه «پگاه سحر» فامنین منتقل شد، گفت: این کشتارگاه‌ها در حال حاضر از رونق خوبی برخوردار است درحالی که قبلاً توجیه اقتصادی نداشت.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان بیان کرد: با تعطیلی کشتارگاه تویسرکان نیز کشتارگاه ملایر و رزن برای این منطقه در نظر گرفته شده که البته بیشتر در ملایر کشتار انجام می‌شود.

وی به تعطیلی کشتارگاه سنتی اسدآباد اشاره کرد و با بیان اینکه در حال حاضر کشتارهای آن منطقه در کشتارگاه صالح‌ ‌آباد انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر پنج کشتارگاه دام صنعتی در استان فعال است.

رسولی در ادامه نسبت به اعتراض اهالی برخی از شهرستانهای استان نسبت به کمبود کلینیک دامپزشکی که طبق اظهارات مجبورند دام‌های خود را برای مداوا به مرکز بیاورند، خاطرنشان کرد: کم پیش می‌آید که دامی برای مداوا به همدان بیاید.

وی بیان کرد: متولی امور درمانگاه و داروخانه‌ها به عهده نظام دامپزشکی است و مجوزها از طریق این سازمان صادر می‌شود و از بخش دولتی منفک شده اما همچنان پیگیر هستیم که در برخی از شهرستانها تعداد تکنسین‌ها را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: این اقدام به عهده بخش خصوصی است و باید آنها را ترغیب کرد کلینیک‌های مورد نیاز را در شهرستان‌ها ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان