اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. مرداد 1397 - 8:56   |   کد مطلب: 29624
رئیس دامپزشکی همدان عنوان کرد:
آغاز طرح واکسیناسیون علیه بیماری طاعون در همدان
رئیس دامپزشکی شهرستان همدان از آغاز طرح واکسیناسیون علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) در مناطق حفاظت شده محیط زیست شهرستان همدان خبر داد.

به گزارش صبح الوند، امیرحسین نقی پور اظهار داشت: دامپزشکی در زمینه جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیر حیات‌وحش اقدامات پیشگیرانه انجام داده‌ که آغاز طرح واکسیناسیون PPR در همدان یکی از آنها است.

وی با اشاره به اینکه اکیپ عملیاتی اداره دامپزشکی به صورت رایگان تمامی جمعیت دام سبک شهرستان را واکسینه می کند، گفت: اولویت واکسیناسیون در سالجاری، دام‌های واقع در حاشیه مناطق حفاظت‌شده حیات‌وحش و جمعیت‌های پرتراکم است.

رئیس دامپزشکی شهرستان همدان گفت: در این طرح که به‌منظور پیشگیری از گسترش بیماری در دام‌های بومی شهرستان و همچنین پیشگیری از سرایت بیماری به حیات‌وحش منطقه انجام می‌شود، اداره دامپزشکی شهرستان همدان واکسیناسیون دام‌های سبک (گوسفند و بز) در شهرستان همدان و روستاهای بخش مرکزی و مناطق دارای حیات‌وحش را آغاز کرده است.

وی افزود: برای انجام این تعداد واکسیناسیون، واکسن بصورت رایگان توسط اداره کل دامپزشکی استان در اختیار اداره دامپزشکی شهرستان قرارگرفته و پیش‌بینی می‌شود بالغ ‌بر ۳۴ هزار رأس دام سبک علیه بیماری PPR تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.

نقی پور عنوان کرد: بیماری PPR  یا طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی واگیردار است که در دام‌های سبک به‌ویژه بره و بزغاله مشاهده می شود.

انتهای پبام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان