اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. آذر 1396 - 22:04   |   کد مطلب: 27497
مدیرکل دامپزشکی استان همدان با تأکید بر اینکه تا کنون مورد مثبتی از بروز آنفلوانزای پرندگان در استان مشاهده نشده است، گفت: با توجه به شیوع آنفلوانزای پرندگان در استان‌های مجاور دامپزشکی با همکاری محیط زیست استان، شکار هر نوع پرنده‌ای را ممنوع کرد.

به گزارش صبح الوند، دکتر محمودرضا رسولی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، تصریح کرد: در حال حاضر ستاد پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای پرندگان در استانداری و دامپزشکی تشکیل شده و 41 اقدام پیشگیرانه در این زمینه در حال انجام است. 

وی ادامه داد: تشدید اقدامات بهداشتی در کشتارگاه‌های طیور، هماهنگی با نیروی انتظامی به منظور تشدید کنترل بر ورود فرآورده‌های خام دامی به استان و وارد کردن کود مرغی بدون مجوز، ارائه آموزش‌های پیشگیرانه و پایش به صورت نمونه‌ای در تالاب‌ها و کشتارگاه‌ها از جمله اقدامات پیشگیرانه در این زمینه است. 

رسولی یادآور شد: اداره‌کل دامپزشکی استان همدان با همکاری محیط زیست به صورت مشترک 9 اکیپ در زمینه پایش تالاب‌ها و محل‌های مشکوک به بروز بیماری آنفلوانزای پرندگان فعال کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: پس از مشاهده بیماری آنفلوانزا پرندگان در ابتدای سالجاری، مورد مثبت دیگری مشهود نبود که امیدواریم با این اقدامات پیشگیرانه شاهد بروز بیماری در استان نباشیم.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان