اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. مهر 1396 - 7:06   |   کد مطلب: 26884
مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به بازرسی های صورت گرفته طی سال گذشته از ارجاع ۴۱۷مورد پرونده به مراجع قضایی خبر داد و گفت: در این راستا ۱۶۵مرکز تولید، نگهداری و عرضه مواد خام دامی در سال گذشته پلمپ شده است.

به گزارش صبح الوند , محمود رضا رسولی در گفت و گو با صبح الوند، با اشاره به اینکه روز ملی دامپزشکی ۱۴مهرماه هر سال است و هفته ملی دامپزشکی نیز از ۱۴ آغاز و تا ۲۱مهرماه ادامه دارد گفت: در این راستا شعار امسال این روز ملی دامپزشکی، سلامت و توسعه پایدار خواهد بود.

 

رسولی با اشاره به اقدامات شاخص اداره کل دامپزشکی استان طی سال گذشته در حوزه فنی عنوان کرد: در این راستا ۹۳هزارو۶۶۶مورد بازرسی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد خام دامی صورت گرفته است که طی آن ۲هزارو۲۱۶مورد نمونه برداری انجام و تعداد ۱۵هزارو ۵۹۰مورد تخلف بهداشتی شناسایی شده است.

 

*معدوم سازی ۲۹۷تن مواد خام دامی در سال گذشته
وی همچنین با اشاره به ارجاع ۴۷۷مورد پرونده به مراجع قضایی یادآور شد: در این میان ۱۶۵مورد مرکز تولید، نگهداری و عرضه مواد خام دامی پلمپ و در نتیجه طی بازرسی های انجام شده مقدار۳۴۶تن مواد خام دامی توقیف و ۲۹۷تن آن معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

 

مدیر کل دامپزشکی از واکسیناسیون ۸میلیون و ۱۶۶هزارو ۹۹۹نوبت سر دام بر علیه بیماری های واگیر دامی و مشترک در سال ۹۵خبر داد و اظهار کرد: در این راستا شاهد کاهش ۴۲درصدی کانون های بیماری دامی در مقایسه با سال ۹۴بوده ایم.

 

وی در ادامه از کاهش ۶۲درصدی کانون بیماری تب برفکی به نسب سال ۹۴خبر داد و گفت: تعداد ۱۲هزارو ۷۴۳نمونه پایش بیماری آنفولانزای فوق حاد نیز در سال گذشته انجام شده است.

 

وی همچنین خاطر نشان کرد: به منظور رصد بیماری آنفولانزای فوق حاد ۲۰هزارو ۴۵مورد مراقبت فعال از واحد های صنفی، پستی پرورش طیور در سال۹۵انجام‌گرفته است.

 

مدیر کل دامپزشکی به خلاصه عملکرد این اداره در ۶ماهه گذشته از سال پرداخت و گفت: در راستای پیشگیری، واکسیناسیون و کنترل بیماری های واگیر دامی و قابل انتقال۴میلیون و ۵۹۲هزارو۵۸نوبت سردام علیه بیماری های واگیر دامی و بیماری های مشترک از جمله بیماری های تیلر یو، تب برفکی، آبله، آنترو توک کسمی، آگالاکسی ویروسلوز یا همان تب مالت انجام شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: طی عملیات خونگیری و توبر کولیناسیون علیه دو بیماری مهم (سل و برو سلوز) در گاو و گوساله از تعدا ۷هزارو ۷۰۴راس گاو و گوساله خونگیری انجام شده همچنین در راستای مبارزه با سل گاوی نیز تعداد۲۶هزارو ۶۳۱راس دام تحت تست تویرکولین قرار گرفته است.

 

*ضبط ۴۸تن لاشه گوشت در ۶ماهه گذشته
وی در ادامه با اشاره کنترل و بازرسی بهداشتی لاشه های گوشت در کشتار گاه های استان گفت : به این منظور طی بازرسی های صورت گرفته از لاشه های گوشت گاو، گوساله، گوش گوسفند و بز از ۴هزارو ۷۱۳تن به تعداد۱۱۴هزارو ۲۷لاشه بازید به عمل آمده است که در این راستا۴۷هزارو ۸۱۸ کیلو گرم (۴۸)از لاشه های بازدید شده ضبط و معدوم شده است.

 

*ضبط ۵۶تن طیور دامی
رسولی همچنین به کنترل و بازرسی از کشتار گاه های صنعتی طیور استان اشاره کرد و عنوان کرد: در مدت یاد شده تعداد ۷میلیون و ۳۳۴هزارو ۷۹۹قطعه طیور مورد بازرسی قرار گرفته که از این تعداد ۳۷هزارو۶۲۷قطعه (۵۶)تن غیر قابل مصرف و ضبط شده است. 

 

مدیر کل دامپزشکی استان در خصوص کنترل، بازرسی و نظارت بر مواد خام دامی در سطح استان گفت: در این راستا از ۵۵هزارو۵۳۲ مرکز بازدیدشده است که ۹۸هزار و۴۷۷کیلوگرم از فرآورده بازرسی شده غیر قابل مصرف ضبط و همچنین ۱۳۷مورد نیز به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان