اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. آذر 1396 - 21:31   |   کد مطلب: 27549
مدیرکل دامپزشکی استان همدان از ارجاع 307 واحد متخلف عرضه موادخام دامی غیرقابل مصرف در استان به مراجع قضایی در هشت ماهه امسال خبر داد.

به گزارش صبح الوند، دکتر محمودرضا رسولی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، به انجام 71 هزار و 897 مورد بازرسی از واحدهای توزیع، نگهداری، بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان طی سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: در پی این بازرسی‌ها، 128 هزار و 380 کیلوگرم موادخام دامی غیرقابل مصرف شناسایی و ضبط شد. 

وی با بیان اینکه در هشت ماهه امسال 6 هزار و 523 تن از لاشه‌های گوشت گاو، گوساله و گوسفند مورد بازدید قرار گرفته است، افزود: 59 تن از لاشه‌های بازدید شده غیرقابل مصرف بودند که ضبط و معدوم شدند. 

رسولی درباره بازرسی از کشتارگاه‌های صنعتی طیور خاطرنشان کرد: در هشت ماهه امسال 19 هزار و 279 تن طیور مورد بازرسی اداره‌کل دامپزشکی قرار گرفت که از این تعداد، 80 تن غیرقابل مصرف شناسایی و ضبط و معدوم شد. 

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از واکسیناسیون 11 هزار و 39 قلاده سگ‌های گله و صاحب‌دار خبر داد و در زمینه واکسیناسیون و پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر دامی گفت: در این زمینه بیش از 5 میلیون نوبت سردام علیه بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک همچون بیماری شاربن، تب برفکی، آبله، تب مالت و ... واکسینه شده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های سل و بروسلوز نیز در گاو و گوسفند 9 هزار و 201 رأس خونگیری انجام شده همچنین در راستای مبارزه با سل گاوی 31 هزار و 239 رأس دام تحت تست توبرکولین قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان