اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. آبان 1396 - 21:41   |   کد مطلب: 27444
مدیرکل مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی در همدان:
۱۹ میلیون نفر در سراسر کشور در محلات ناکارآمد شهری زندگی می‌کنند
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی گفت:بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی وزیر راه و شهرسازی، در مناطق ناکارآمد شهری ۱۹ میلیون نفر جمعیت داریم که ۱۱ میلیون از آنها در سکونت گاه‌های غیر رسمی زندگی می‌کنند.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، سید حسن موسوی چلک ظهر امروز در همایش سلامت اجتماعی و ضرورت آن در جامعه، اظهار داشت: بیش از 38 سال در حوزه اجتماعی غفلت کردیم و علی‌رغم همه تلاش‌ها به جایی رسیدیم که طبق آمار مسئولان قوه قضاییه 15 میلیون و 200 هزار پرونده قضایی داریم.

وی تصریح کرد: هندوستان با دارا بودن یک میلیارد جمعیت ، یک میلیون و 200 هزار پرونده قضایی دارد درحالیکه کشور ما با 80 میلیون جمعیت دارای 15 میلیون و 200 هزار پرونده قضایی است.

مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی با بیان اینکه حوزه سلامت ما از یک بیماری مزمن رنج می‌برد، تصریح کرد: متاسفانه چهار میلیون و 400 هزار نفر مصرف کننده مواد مخدر و روان گردان هستند که این موضوع تاسف‌بار است.

موسوی چلک گفت: بیش از 400 هزار نفر ورودی زندان داریم، در هر ساعت 49 نفر وارد زندان می‌شوند و آمار مجرمین زیر 18 سال نگران کننده شده که همگی نشان از بیمار بودن سلامت اجتماعی ماست.

وی با بیان اینکه در ازای هر 4.4 ازدواج یک طلاق اتفاق می‌افتد، ابراز کرد: بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی وزیر راه و شهرسازی، در مناطق ناکارآمد شهری 19 میلیون نفر جمعیت داریم که 11 میلیون از آنها در سکونت گاه‌های غیر رسمی زندگی می‌کنند.

مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی گفت: از میان 157 کشور در جهان، شاخص نشاطمان 105 است و خشونت دومین پرونده قضایی است که این امر نشانه رفتن آسیب‌های اجتماعی به سمت خانواده است.

موسوی چلک با بیان اینکه با روی کار آمدن فضای مجازی بسیاری ارزش‌ها از بین رفته، اظهار داشت: اخلاق در جامعه ما کمرنگ شده، نظارت اجتماعی بسیار کم شده و متاسفانه به بی‌تفاوتی اجتماعی رسیده‌ایم.این روزها شاسی‌های ماشین هایمان بلندتر، خانه‌ها بزرگ‌تر و گوشی‌هایمان هوشمندتر شده اما اخلاق اجتماعی را از دست دادیم.

موسوی چلک افزود: اگر در هر بخشی کار کردیم در سلامت اجتماعی غفلت نهادینه کردیم و هرگز حوزه سلامت اجتماعی را جدی نگرفتیم تا اینکه مقام معظم رهبری به طور مستقیم در حوزه آسیب های اجتماعی وارد شدند و گفتند ما در این بخش 20 سال عقب هستیم.

وی گفت: چندین سال است متخصصان حوزه اجتماعی فریاد می‌زنند که حوزه اجتماعی حوزه بیماری است اما متاسفانه کسی به آن توجه نکرده و تا امروز که به بحران اجتماعی رسیده‌ایم ما نتوانستیم در این حوزه کار کنیم.

مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی گفت: سواد اجتماعی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایمان از ما بیشتر بود، چراکه باهم بودن را به خوبی بلد بودند، اما ما امروز قطع صله رحم که گناه کبیره است را انجام می‌دهیم.

موسوی چلک اظهار داشت: نگاهمان را باید عوض کنیم، و سلامت اجتماعی را یاد بگیریم، تا زمانیکه با سلامت اجتماعی آشنا نشویم نمی‌توانیم در این راه موفق شویم.

وی گفت: باید در این راه از همه ظرفیت‌های جامعه برای افزایش شاخص سلامت اجتماعی استفاده کنیم و با رویکردی بومی در آن کار شود.

مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی با بیان اینکه سلامت اجتماعی مظلوم است، ابراز کرد: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری ما منطبق‌ بر واقعیت نیست و تا به امروز دانسته یا نادانسته غفلت اجتماعی کردیم و نتوانستیم مدارای اجتماعی را در جامعه نهادینه کنیم.

موسوی چلکی تصریح کرد: متاسفانه در زندگیمان مدارا نداریم، درحالیکه فرهنگ مدارا فرهنگی برگرفته از ظرفیت‌های دینی ماست.

وی گفت: باید هر ساله سنجش سلامت اجتماعی انجام شود و با مردم شفاف باشیم، مردم مشارکت کنند تا مدیریت سلامت هوشمندی داشته باشیم.

مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی با بیان اینکه باید اخلاق اجتماعی را در جامعه تقویت کنیم، تصریح کرد: برای مطالبه حقوق اجتماعیمان نیاز به آگاهی داریم و اگر غفلت را ادامه دهیم امنیت اجتماعی و امنیت ملی‌مان تخریب خواهد شد.

موسوی چلکی گفت: سلامت اجتماعی با رویکرد اجتماعی امکان پذیر است و باید جدی‌تر از گذشته به آن توجه کنیم همچنین سلامت اجتماعی را سیاسی نکنیم ، نگاه سیاسی امنیتی نسبت به آن نداشته باشیم، از زلزله و کودک کارتن خواب بهره سیاسی نبریم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان