اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. آبان 1396 - 23:59   |   کد مطلب: 27274
معاون مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان همدان خبرداد:
توزیع ۳۰ جعبه تخم نوغان بین پرورش‌دهندگان کرم‌ابریشم درهمدان
معاون مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۳۰ جعبه تخم نوغان در اختیار پرورش‌دهندگان کرم‌ابریشم در استان همدان قرار گرفت.
کرم ابریشم

به گزارش صبح الوند، علی اصغر خرازی ظهر دوشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگار مهر با بیان اینکه مقرر شده ۱۸ استان در عرصه نوغانداری فعالیت داشته باشند که یکی از این استان‌ها، همدان است، اظهار داشت: فروردین سال گذشته یک دوره آموزشی با حضور اساتید منطقه نوغانداری کشور در همدان برگزار شد.

وی با بیان اینکه فروردین ماه سال گذشته یک هزار اصله نهال درخت توت اصلاح‌ شده و ۲۰ جعبه تخم نوغان در بین متقاضیان توزیع شد، ادامه داد: دولت برای نهال توت، یارانه در نظر گرفته و نهال‌ را به‌صورت رایگان در اختیار متقاضیان پرورش کرم ابریشم قرار می‌دهد.

معاون مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه پرورش کرم ابریشم به‌عنوان شغل جانبی در نظر گرفته‌شده و بانوان روستایی که به خانه‌داری یا قالی‌بافی مشغول هستند، می‌توانند در این حوزه نیز فعال شوند، گفت: یک جعبه تخم نوغان که شرایط مناسب حرارت، مسائل بهداشتی و سایر موارد لازم را داشته باشد بین ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم پیله تولید می کند.

وی با اشاره به اینکه پرورش کرم ابریشم نیاز به کارگاه خاصی ندارد، اضافه کرد: پرورش‌دهنده در یک اتاق با حرارت و رطوبت مناسب می‌تواند به پرورش کرم ابریشم بپردازد.

خرازی با بیان اینکه برای واحد تولیدی با حداقل ۶ و حداکثر ۲۰۰ جعبه تخم نوغان، پروانه‌ صادر می‌شود که شامل پروانه تأسیس، پروانه بهداشتی و پروانه بهره‌برداری است، بیان کرد: با توجه به شرایط استان همدان، تولیدکننده کرم ابریشم دو بار در سال قادر به پرورش کرم ابریشم است.

معاون مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: طی سال جاری کلاس آموزشی پرورش کرم ابریشم با حضور ۱۷ نفر برگزار و ۳۰ جعبه تخم نوغان در اختیار افراد گذاشته شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان