اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. مهر 1396 - 21:05   |   کد مطلب: 27075
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان عنوان کرد:
واقعه ۳۰ مهر ۵۷ درتاریخ کشور گم نشود/حفظ مستندات درموزه دفاع مقدس
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان بابیان اینکه نباید واقعه ۳۰ مهر ۵۷ در تاریخ کشور گم شود، گفت: باید مستندات این حماسه در باغ موزه دفاع مقدس همدان حفظ شود.

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، مهدی ظفری ظهر یکشنبه در ستاد بزرگداشت ۳۰ مهر در همدان با بیان اینکه باید هر موضوعی را در حد و اندازه آن مورد تمجید و تعریف قرار داد، گفت: باید غفلت‌های تاریخی را مورد توجه قرارداد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه باید با انتقال درست تاریخ به واقعیت‌ها رسید و آن را به آیندگان انتقال داد، گفت: نباید ایثارگری‌ها و رشادت‌ها در تاریخ دچار تحریف شود.

ظفری با بیان اینکه باید قطعه‌های پازل انقلاب را به درستی در جای خود قرار داد تا چراغ راه آیندگان باشد، گفت: نباید واقعه ۳۰ مهرماه سال ۵۷ در تاریخ کشور گم شود.

وی با بیان اینکه برخی اتفاقاتی که در کشور رخ داده نقطه شروعی از همدان داشته است، گفت: این امر نشان دهنده آن است که استان همدان در هر دوره سهمی از اتفاقات را بر دوش داشته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه باید قواعد معرفی جنگ و دفاع مقدس را برای انتقال درست مفاهیم آن پیدا کرد، گفت: حماسه زمانی خوب باقی می‌ماند که مفاهیم و تولیدات خوبی از آن ارائه شود.

مستنداتی در خصوص ۳۰ مهر ۵۷ جمع آوری و در موزه به عنوان برگی از تاریخ حفظ شود

ظفری بابیان اینکه باید نمادها به یک جریان تبدیل شود که واقعه ۳۰ مهر نیز در این راستا قرار دارد و باید روی آن کار شود، گفت: باید مستنداتی در خصوص ۳۰ مهر ۵۷ جمع آوری و در موزه به عنوان برگی از تاریخ حفظ شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه در حوزه ادبی نیز باید در خصوص واقعه ۳۰ مهر ۵۷ یک اثر وجود داشته باشد، گفت: آموزش و پرورش، سپاه و بنیاد حفظ آثار باید باهمکاری یکدیگر در این زمینه یک مستند تهیه کنند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه در خصوص بزرگداشت ۳۰ مهر باید پیش‌بینی‌های اجرایی در نظر گرفته شود، اظهار داشت: باید از پیشکسوتانی که در حماسه ۳۰ مهر ۵۷ حضور داشتند برای حضور در مدارس دعوت شود.

محمدصالح جباری بابیان اینکه برنامه های بزرگداشت این روز از ۳۰ مهرماه آغاز می شود و تا ۱۳ آبان ادامه خواهد داشت، گفت: جشنواره دانش‌آموزی با عنوان «دانش‌آموز انقلابی» از ۳۰ مهر تا ۱۳ آبان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مستندسازی در خصوص ۳۰ مهر نیز آغاز شده است، گفت: جمع‌آوری تاریخ شفاهی در دست اقدام است و در این زمینه هماهنگی‌های لازم با مرکز اسناد استان همدان صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان