اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. مهر 1396 - 23:23   |   کد مطلب: 26951
فرماندار رزن بابیان اینکه توسعه و پیشرفت تنها در شاخص‌های عمرانی تعریف نمی‌شود، گفت: افزایش کتابخانه های روستایی زمینه ساز توسعه پایدار در این مناطق است.

به گزارش صبح الوند به نفل از مهر, فتحعلی حسینی ظهر چهارشنبه در پنجمین نشست مشترک انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رزن با تأکید بر لزوم ترویج مطالعه مفید و هدفمند در بین آحاد جامعه گفت: متأسفانه کتاب و کتابخوانی در جامعه ما هنوز به یک باور عمومی تبدیل نشده و باید با استفاده از روش های نوین، اهمیت آن برای اقشار مختلف تبیین شود.

وی ارتقا شاخص‌های کتابخوانی را از اولویت‌های شهرستان رزن عنوان کرد و افزود: توسعه و پیشرفت تنها در شاخص‌های عمرانی تعریف نمی‌شود و یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های پیشرفت، توسعه زیرساخت‌های کتابخوانی و تقویت کتابخانه‌هاست که در همین راستا تخصیص فضای مناسب و استاندارد برای کتابخانه‌ها امری ضروری است.  

فرماندار رزن نقش فرهنگ‌سازی و تبلیغات در گسترش فرهنگ مطالعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: تمام ارگان‌ها باید در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی پیشگام و پیشقدم شوند.

وی علت پیشرفت کشورهای توسعه یافته را مطالعه عنوان کرد و گفت: باید در راستای فرمایش مقام معظم رهبری کتاب و کتاب خوانی در متن زندگی افراد قرار گیرد.  

حسینی با اشاره به اینکه باید جوانان را به سمت مطالعه هدفمند و نیازهای جامعه سوق داد، تاکید کرد: با توجه به ضرورت های موجود در جامعه باید به دنبال علمی باشیم که هدفمند بوده و نتایج مثمرثمری در پی داشته باشد.  

وی با بیان اینکه شهرستان رزن به لحاظ دارا بودن ظرفیت ها و پتانسیل های ویژه در حوزه های مختلف در استان مطرح است، گفت: مجموعه کتابخانه ها در خصوص ارتقا شاخص ها اقدامات مطلوبی داشته است.

فرماندار رزن ایجاد امید در مردم با بیان خدمات دولت را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: تلاش ها و خدمات دولت آنگونه که باید، درسطح جامعه بیان نشده است.  

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان