اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. مهر 1396 - 7:35   |   کد مطلب: 26830
رییس کمیسبون برنامه ششم توسعه بیان کرد:خبرگزاریها به نقل از مرکز آمار ایران میزان بیکاری فصلی جوانان در بهار امسال را با ثبت ۲۸.۸ درصد بیشترین میزان بیکاری در ۱۶سال گذشته اعلام کردند . چرا میزان بیکاری در کشور اینقدر بالاست؟
کمبسیون تلفیق

به گزارش صبح الوند، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اولویت اشتغال در نامگذار سال ۱۳۹۶ توسط مقام معظم رهبری  گفت: آمارهای اشتغال در کشور ما نشان می دهد 650 شغل سالانه ایجاد شده است که البته این آمار باید بیش از یک میلیون نفر در سال باشد که اگر حداقل از 5 سال گذشته رعایت می شد، شاید نرخ بیکاری در حال حاضر 7 درصد بود.

 

رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه ادامه داد: این نرخ بیکاری ربطی به دوره های قبل ندارد و این نشان می دهد ما از برنامه ششم توسعه عقب هستیم.

 
 وزیر پیشین آموزش و پرورش تاکید کرد: کشور ظرفیت اشتغال یک میلیون وچهارصد نفر و حتی خیلی بیشتر از آن را در سال دارد؛ شاید بهتر باشد اعتراف کنیم ما توان ایجاد این مقدار ظرفیت را نداریم و اشکال کار اینجاست که نتوانستیم چرخ اشتغال را به حرکت درآوریم.

 

وی افزود: ما راهی نداریم جز اینکه از 770 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری پیش بینی شده را برای ایجاد اشتغال که یکی از رقم های آن 190 هزارمیلیارد تومان آن  تامین از طریق بانک هاست را محقق سازیم.
 

حاجی بابایی گفت: البته همیشه در تحلیل عملکرد بانک ها گفته می شود که کدام بانک توانست بیشترین نقدینگی را ایجاد کند و بیشتر وام بدهد؛ اما کسی بررسی نمی کند که کدام بانک توانست اشتغال بیشتری ایجاد کند. 
 

 

رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه اکید کرد: ما باید روی لیجاد شغل هایی که بیشترین نیاز کشور است و با هزینه پایین تری ایجاد می شوند، متمرکز شویم.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان