اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. دى 1396 - 11:06   |   کد مطلب: 28258
بیکاری پایتخت تاریخ و تمدن را احاطه کرده:
همدانی ها از نبود صنعتی پایدار در این شهر رنج میبرند
شهر همدان با وجود اینکه در مرکز راه های ارتباطی غرب کشور واقع شده و این مهم میتوانست آن را به بزرگترین تولید کننده در این مکان تبدیل کند همچنان از نبود یک کارخانه و صنعت پایدار رنج میبرد و ما شاهد جوانان بیکار فراوانی در سطح این شهر هستیم که به ناچار روی به مهاجرت به شهرهای صنعتی و یا شغل های کاذب آورده اند.

به گزارش صبح الوند، شهر همدان با قدمت کهن خود همچنان از نبود صنایع بزرگ و اشتغال پایدار رنج میبرد و هیمن امر سبب ایجاد بیکاری در این شهر نسبت به جمعیت ان شده است از طرفی هم همدان از جمله شهرهای مهاجرفرست است و سالانه تعداد فراوانی از این شهر به دلیل نبود اشتغال پایدار مهاجرت می کنند.

 

خبرنگار صبح الوند در مصاحباتی که با مسئولان مرتبط داشته است به بررسی حلقه های مفقوداشتغال در این استان پرداخته است.

 

*کارگزار اشتغال استان: گیر ودارهای سخت اداری صنعت همدان را رو به زوال برده است

در این خصوص محمد جواد بابایی کارگزار اشتغال طرح تکاپو در استان همدان با انتقاد ار نبود برند سازی مناسب تولیدات همدانی گفت: تولیدات همدانی تبدیل به حیات خلوت برای تولیدات شهرهای دیگرشده است و ما میبینیم که تولیدات همدان بدون اینکه مشخص باشد مربوط به همدان است در شهرهای دیگر به فروش میرسد.

 

بابایی همچنین از نبود بسته بندی صحیح تولیدات همدانی انتقاد کرد و گفت: به عنوان مثال برای سفال لاله جین یک بسته بندی شکیل و مناسب نداریم.

 

کارگزار اشتغال  استان همدان همچنین گیرو دارهای سخت اداری در همدان را از دیگر عوامل نبود صنایع اشتغال زا در همدان دانست و خواستار تسهیل در این امر شد.

 

وی مهمترین چیز در تحول اشتغال در همدان را گردشگری دانست و گفت: باید در این زمینه تصمیماتی ویزه اتخاذ گردد و ما هم این موضوع را از طریق مختلف در حال پیگیری هستیم.

 

خبرنگار صبح الوند به جمع مردم شهر همدان رفته تا از آنان دلایل بیکاری در شهر همدان و انتظاراتشان از مسئولین را جویا شود.

 

*مسئولین برای بیکاری چاره ای بیندیشند

 یک دستفروش  همدانی با اشاره به اینکه بدلیل عدم وضعیت شغلی مناسب به شغل کاذب دستفروشی روی آورده ام گفت: این شغل برای ما آینده ای ندارد  و باید مسئولین چاره ای بیندیشند.

 

 

وی با بیان اینکه مسئولین به وعده های خود عمل نمی کنند و به مردم وعده های دروغین می دهند بیان کرد: بسیاری از دستفروشان جوانانی هستند که دارای مدارک لیسانس و فوق لیسانس هستند اما به دلیل عدم اشتغال مناسب برای تامین مخارج روزانه خود به این شغل کاذب روی آورده اند.

*برای تامین مخارج زندگی مجبور به دستفروشی شده ام

دیگر دستفروش با بیان اینکه من جوانی بیست و دو ساله دارای مدرک لیسانس هستم اما شغل مناسبی ندارم برای تامین آینده ی خود و خانواده ام ندارم گفت: در یک خانواده ضعیف زندگی میکنم که برای تامین مخارج خانواده مجبور به این کار هستم.

 

 

این دستفروش با بیان اینکه اکنون یافتن شغل جدید نیازمند پارتی است گفت: مسئولین برای بیکاری جوانان فکری کنند.

 

*کارگران ساختمانی از فردای خود خبر ندارند

یک کارگر ساختمانی همچنین با بیان اینکه من یک کارگر ساده ساختمانی هستم و اکنون یک ماه است که بیکارم گفت: گرانی و بی عدالتی جامعه را فراگرفته و مسئولین باید به دادمان برسند و کارگران را ساماندهی کنند.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه سود سهام عدالت ۲۰هزار تومانی دردی از مردم دوا نمی کند و باید اسم آن را صدقه گذاشت نه سهام عدالت افزود: ده برابر این20 هزار تومان هزینه ثبت نام از مردم  دریافت کرده اند و تا کنون اسم ما پس از گذشت هفت سال در سامانه سهام عدالت هم ثبت نشده است. 

 

 

 

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۱۰۰کارگر ساختمانی در این محله برای کار تجمع می کنند اظهار کرد: پنجاه برابر این تعداد در خانه ها به سر می برند کار ما کار مشخصی نیست و از فردای خود خبر نداریم.

 

 این کارگر ساده با اشاره به اینکه وضعیت کاری ما کارگران به هیچ وجه مناسب نیست گفت: در آمد نامعلوم ما شاید کفاف هزینه برق و آب را هم نمی دهد.

 

وی همچنین با بیان اینکه از زمان شاه ما طرفدار رهبری بودیم و در راستای کمک به انقلاب نیز قدم برداشته ایم گفت: مسولین سر خود را زیر برف نکنند طوری شود که ایمانمان را از دست ندهیم.

 

*افغانی ها شهرک های صنعتی را تصرف کرده اند

وی همچنین با اشاره به اینکه اکنون شهرک های صنعتی را افغانی ها تصرف کرده اند و جوانان و کارگران ما سرگردان هستند گفت: متاسفانه بسیاری از افراد برای پر کردن کیسه خود دست به مسئولیتی زده اند اما نقش خود را به خوبی ایفا نمی کنند.

 

 

وی با بیان اینکه بسیاری از اختلافات در خانواده ها افزایش آمار طلاق اعتیاد مربوط به معزل بیکاری است بیان کرد: وضعیت ما به گونه ای است که خانواده ما به درصد روزانه 15 هزار تومان نیز قانع هستند.

 

وی با توجه به اینکه نزدیک ایام عید هستیم اما عزا گرفته ایم و هیچ  درآمدی نداریم گفت: برخی از افراد یا مسولین هستند که ماهانه شش هفت میلیون دریافت می کنند.

 

به گزارش صبح الوند، واقعا جای شرمندگی است برای مسئولین استان همدان که مردم این شهر از نبود یک صنعت پایدار رنج میبرند و ما در گوشه گوشه شهر همدان جوانان تحصیلکرده بیکار فراوانی را میبریم  که از بیکاری گلایه مندند و برخی هم روی به شغل های کاذب آورده اند و جالب است در کنار اینها کارخانه داران معدودی هم که در همدان هستند از قوانین سخت و گیر و دارهای ادارای و نبود حمایت مسئولان شاکی هستند و بعضی ها از انها به مرز تعطیلی رسیده اند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان