اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. خرداد 1396 - 15:59   |   کد مطلب: 25541
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:
نرخ بیکاری در استان همدان به ۹.۵ درصد رسید
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه سهمیه جذب کارورزان در استان همدان از ۳ هزار به ۴ هزار ۸۶۰ نفر افزایش یافت، گفت: نرخ بیکاری در استان همدان ۹.۵ درصد است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان

به گزارش صبح الوند، سید احمد توصیفیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده سهمیه جذب کارورز در استان همدان یک هزار و 860 نفر افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه به کارورزان جذب شده تا 6 ماه یک‌سوم حداقل دستمزد جاری کشور پرداخت می‌شود، افزود: بیمه حوادث مسئولیت مدنی کارورزان را نیز دولت پرداخت می‌کند.

توصیفیان، عنوان کرد: بر اساس ماده 71 قانون برنامه ششم توسعه برای ترغیب کارفرمایان و کارآفرینان بخش خصوصی و تعاونی به جذب نیروی کار جوان چنان چه در طول اجرای این قانون نسبت به جذب دانشجو با مدرک حداقل کارشناسی که دوره کارورزی را گذرانده‌اند اقدام کنند کارفرما برای 2 سال از پرداخت سهم بیمه معاف می‌شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان تصریح کرد: بر اساس قانون برنامه‌وبودجه سال 96 در صورت جذب فارغ‌التحصیلان لیسانس به بالا از سوی واحدها برای اشتغال تا یک سال از بخشودگی سهم بیمه کارفرما برخوردار می‌شوند.

توصیفیان با بیان اینکه ماهیانه معادل یک‌سوم حداقل دستمزد جاری کشور به کارورزان به عنوان کمک‌هزینه آموزشی پرداخت می‌شود، گفت: میزان کمک‌هزینه آموزشی برای دانشجویان کاردانی الی فوق‌لیسانس به بالا 250 تا 310 هزار تومان است.

در سال گذشته 15 هزار شغل در استان همدان ایجاد شد

وی با تأکید بر اینکه استان همدان جز چهار استان تک‌رقمی نرخ بیکاری است، بیان کرد: در استان‌های مرکزی، سمنان، همدان و زنجان نرخ بیکاری تک‌رقمی و در همدان 9.5 دهم درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته 15 هزار شغل در استان همدان ایجاد  شد، تأکید کرد: 6 هزار و 114 نفر از این آمار در بخش اشتغال خرد و خوداشتغالی بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان