اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. ارديبهشت 1396 - 13:55   |   کد مطلب: 25131
"تاگس سایتونگ" آلمان گزارش داد
شرایط اقتصادی بزرگترین دلسردی ایرانیان
یک روزنامه آلمانی با تاکید بر اینکه بزرگترین دلسردی دوران ریاست جمهوری روحانی برای ایرانیان شرایط اقتصادی بود نوشت: روحانی انتظاراتی را در بین مردم ایجاد کرد که آن‌ها را برآورده نکرد.
شرایط اقتصادی بزرگترین دلسردی ایرانیان

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، مسئله انتخابات ریاست جمهوری در ایران موضوعی است که این روزها بسیاری رسانه های غربی هم به آن می پردازند.

 

 روزنامه "تاگس سایتونگ" آلمان در مطلبی به انتخابات ریاست جمهوری در ایران پرداخته و در بخشی از آن نوشت: اگر حسن روحانی در چهار سال گذشته موفق عمل می کرد و می توانست تنها بخشی از برنامه های اعلامی خود را عملی کند انتخاب مجددش قطعی بود. البته وی در بین مردم انتظاراتی ایجاد کرد که نتوانست به آن عمل کند. بزرگترین دلسردی برای اکثریت مردم ایران شرایط اقتصادی است.

 

این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت: روحانی بهبود سریع اوضاع اقتصادی و کاهش چشمگیر بیکاری در کشور را وعده داد که باید از طریق رفع اختلافات هسته ای با غرب و لغو تحریم ها به دست می آمد. همچنین باز شدن درها به سوی خارج که بخصوص باید سرمایه گزاران خارجی بیشتری را به این کشور جذب می کرد، به دلیل تحریم های موجود علیه جمهوری اسلامی تنها به طور موردی اتفاق افتاد.

 

به این ترتیب رقبای روحانی این انتقاد را به وی وارد می کنند  که با خوش رقصی در برابر غرب استقلال اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دولت اسلامی را قربانی کرده است. آن ها درباره نفوذ فرهنگی و تغییر نرم رژیم هشدار می دهند.

 

نویسنده این مطلب در بخش پایانی به محبوبیت روحانی در بین مردم ایران با وجود موفقیت های کم وی اشاره کرده و پیش بینی کرد که در شرایط فعلی هیچ یک از نامزدهای ریاست جمهوری ایران در دور اول انتخابات پیروز نخواهند بود و این انتخابات به دور دوم کشیده شود.  

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان