اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. شهريور 1396 - 23:18   |   کد مطلب: 26697
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۳:
۲۱۸ تن برنج برای تنظیم بازار همدان در ماه محرم و صفر توزیع می‌شود‌
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۳ از توزیع ۲۱۸ تن برنج برای تنظیم بازار ماه محرم و صفر در همدان خبر داد و گفت: امسال تولید گندم در استان همدان ۲۹ درصد کاهش یافت.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم, علیرضا رنجبرضرابی پیش از ظهر امروز در کمیسیون تنظیم بازار استان همدان با اشاره به اینکه شرکت غله از ابتدای امسال به بخش خصوصی واگذار شده است، اظهار داشت: قراردادی بین شرکت غله و شرکت بازرگانی دولتی منعقد شده است.

وی با بیان اینکه شرکت غله امسال در تأمین نیروی انسانی مشکلاتی داشت، افزود: 30 نفر نیرو به این مجموعه توسط سازمان جهاد کشاورزی استان تزریق شد.

رنجبرضرابی با تأکید بر اینکه امسال 5 هزار و 690 کلزا در استان همدان خریداری شده است، تصریح کرد: کل هزینه این میزان کلزای خریداری پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 با اشاره به پر بودن فضاهای ذخیره گندم از تولید این محصول در سال گذشته، بیان کرد: 379 هزار تن گندم امسال در سطح استان همدان تولید و در سیلو و کارخانه‌های خصوصی ذخیره‌سازی شد.

رنجبرضرابی با بیان اینکه امسال تولید گندم نسبت به سال گذشته 29 درصد کاهش یافت، عنوان کرد: اما تولید امسال نسبت به سال‌های 94 به قبل بیشتر بود که 33 مرکز خرید امسال گندم تولیدی استان را خریداری کردند.

وی با تأکید بر اینکه ارزش گندم خریداری کشور امسال 11 هزار و 570 میلیارد تومان است، گفت: از این میزان 7 هزار و 700 میلیارد تومان نزدیک به 69 درصد از مطالبات پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 با اشاره به اینکه 3 هزار و 500 میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران سطح کشور هنوز پرداخت نشده است، تأکید کرد: این میزان باقی مانده از مطالبات گندم کاران ظرف 2 هفته آینده پرداخت می‌شود.

رنجبرضرابی با بیان اینکه ارزش گندم خریداری شده در استان همدان 495 میلیارد تومان است، اظهار داشت: 268 میلیارد تومان معادل 54 درصد از مطالبات گندم کاران همدانی پرداخت شده است.

وی با تأکید بر اینکه اوایل امسال پیش‌بینی خرید گندم در استان 340 هزار تن بود، افزود: اما با گذشت زمان خرید گندم در استان همدان به 390 هزار تن رسید و خرید گندم در استان به پایان رسیده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 با اشاره به اینکه در سال گذشته 531 هزار تن گندم در استان خریداری شد، بیان کرد: عدم بارندگی در سال گذشته سبب کاهش تولید گندم در سال 96 شد.

رنجبرضرابی با بیان اینکه برای تنظیم بازار در  ماه محرم و صفر توزیع 10 هزار تن برنج در سطح کشور در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: از ای میزان 218 تن به استان همدان اختصاص یافته است.

وی با تأکید بر اینکه حواله 218 تن برنج اختصاص یافته به استان همدان صادر شده است، تصریح کرد: این برنج هندی از امروز وارد همدان شده و هر کیلو 4 هزار و 300 تومان به فروش می‌رسد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 با اشاره به اینکه تخصیص این میزان برنج برای استان همدان نسبت به سال گذشته بسیار کم است، تأکید کرد: مکاتباتی در حال انجام است تا این میزان سهمیه را افزایش دهیم.

انتهای پیام/  

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان