اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. شهريور 1396 - 23:57   |   کد مطلب: 26693
دبیر علمی همایش کاربرد سلول‌های بنیادی در پزشکی:
آزمایشگاه جامع تحقیقات سلول‌های بنیادی در همدان ایجاد می‌شود
دبیر علمی همایش کاربرد سلول‌های بنیادی در پزشکی از تأسیس کلین‌روم سل‌تراپی تا یک ماه آینده در همدان خبر داد و گفت: آزمایشگاه جامع تحقیقات سلول‌های بنیادی در همدان ایجاد می‌شود.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم, سارا سلیمانی پیش از ظهر امروز در همایش کاربرد سلول‌های بنیادین در پزشکی با اشاره به کاربرد سلول‌های بنیادین برای درمان و پیشگیری از برخی بیماری‌ها اظهار داشت: کاربرد سلول‌های بنیادین با اقدامات خوبی در این راستا در جهان در حال پیشرفت است.

وی با بیان اینکه ایران در موضوع کلونینگ از کشورهای پیشرفته به حساب می‌آید، افزود: کشور ایران در این زمینه سیاست‌های خوبی را دارد.

سلیمانی با تأکید بر اینکه امروزه سل‌تراپی به مارکتینگ تبدیل شده است، تصریح کرد: به‌گونه‌ای که کشوری مانند ژاپن در زمینه توریسم در حوزه فراورده‌های سلول‌های بنیادین پیشرفت‌های خوبی دارد.

دبیر علمی همایش کاربرد سلول‌های بنیادین در پزشکی تأکید کرد: درمان کم مویی، مشکلات ریوی و تنفسی، بیماری‌های عضلانی، بهبود زخم‌ها و دیابت از کاربردهای سلول‌های بنیادین در پزشکی است.

سلیمانی با اشاره به اینکه کشور در حوزه سلول‌های بنیادین در طول 30 سال گذشته تحول عظیمی داشته است، بیان کرد: گواهی منابع علمی معتبر ایران در زمینه سلول‌های بنیادین در جهان پیشرو است و مقاله‌های مختلفی در این حوزه منتشر شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان به همت رئیس دانشگاه و معاون پژوهشی در کنار بقیه دستاوردهای علمی موفقیت‌های خوبی در کاربردی کردن سلول‌های بنیادین در پزشکی کسب کرده است، گفت: امیدواریم که با حمایت‌های مسئولان دانشگاه این اقدامات افزایش یابد.

دبیر علمی همایش کاربرد سلول‌های بنیادین در پزشکی اظهار داشت: علم سلول‌های بنیادین به تحقیق بیشتر مشارکت‌های گروه‌های مختلف بالینی و علوم پایه نیاز دارد که شورای سلول‌های بنیادین از دو سال پیش کار خود را شروع کرده و اقدامات خوبی در مرکز تحقیقات گروه علوم تشریح انجام شده است.

سلیمانی تصریح کرد: کمیته سلول‌های بنیادین با حضور همکاران بالین و علوم پایه تشکیل شد و رویکرد بسیاری از پایان‌نامه‌های ارائه شده به کاربرد سلول‌های بنیادی در پزشکی است.

وی با اشاره به ایجاد آزمایشگاه جامع تحقیقات در حوزه سلول‌های بنیادین افزود: آزمایشگاه‌های حیوانات مجهز برای تحقیقات در حوزه سلول‌های بنیادی لازم است که آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه از بهترین‌های ایران و غرب کشور است.

دبیر علمی همایش کاربرد سلول‌های بنیادین در پزشکی عنوان کرد: هماهنگی لازم برای ایجاد و تأسیس کلین‌روم برای سل‌تراپی انجام شده که امیدواریم تا یک ماه آینده ایجاد شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان