اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. شهريور 1396 - 19:55   |   کد مطلب: 26527
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه فرهنگ کار جمعی باید در کشور تقویت شود، گفت: وقتی فرهنگ کار متحول شود به طور قطع اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا, سیدمحمدرضا موالی‌زاده پنجشنبه 16 شهریور در شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با بیان اینکه فرهنگ عمومی موتور محرکه رشد و توسعه یک جامعه است که باید همواره مورد توجه همه مسئولان باشد، تصریح کرد: استاندار همدان در کنار دغدغه‌های اقتصادی و مشکلات فراوان در این زمینه دید فرهنگی بسیار خوبی دارد که این موضوع برای استان مایه امیدواری است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی شخصیت‌هایی والا بروزوظهور می‌کنند، اینها در بستر مناسبی به طور قطع رشد کرده‌اند و حاکی از این است که فرهنگ این سرزمین توانسته این افراد را در خود پرورش دهد.

موالی‌زاده با بیان اینکه باید زمینه لازم برای رشد یک دانشمند وجود داشته باشد، افزود: اگر ارسطو فلسفه‌دان خوبی بوده در محیط زندگی وی پرداختن به فلسفه مورد توجه بوده است.

وی یادآور شد: وجود نام‌آوران فراوان در استان همدان نشان می‌دهد گهواره تمدنی استان این قابلیت را دارد که چنین انسان‌هایی را به جامعه تحویل دهد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به وجود 8 هزار شهید استان همدان اشاره کرد و گفت: اگر سردار شهید همدانی از این شهر عروج پیدا می‌کند مدیون وجود چنین زمینه‌ای در استان است.

وی با بیان اینکه مجموعه واکنش‌های همگن یک جامعه نسبت به موضوع و پدیده را می‌توان تعریف فرهنگ عمومی دانست، ادامه داد: باید به نقطه‌ای برسیم که فرهنگ عمومی ما در همه زمینه‌ها رشد کند، متأسفانه امروزه فرهنگ کار به زرنگی تغییر یافته است.

موالدی‌زاده با تأکید بر اینکه فرهنگ کار باید در جامعه تغییر کند، افزود: امروزه اگر کسی در محل کار خوب تلاش می‌کند به جای تشویق از سوی سایر همکاران مورد حسد آنها قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ کار جمعی باید در کشور تقویت شود، تصریح کرد: وقتی فرهنگ کار متحول شود به طور قطع اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد.

موالی‌زاده با تأکید بر اینکه متأسفانه در کشور هر چقدر کار جمعی ارتقاء پیدا کند، میزان بهره‌وری کاهش می‌یابد، یادآور شد: میزان دورریز مواد مصرفی ما به اندازه یارانه‌ای است که پرداخت می‌کنیم بنابراین انتظار داشتیم کسانی که نیازی به یارانه ندارند از دریافت آن صرف‌نظر کنند اما متأسفانه دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز کشور با بحران آب مواجه است بنابراین فرهنگ میزان مصرف آب باید مورد توجه قرار گیرد اما متأسفانه فاصله‌ای بین منافع ملی و شخصی در کشور وجود دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: در هر کشوری که منافع ملی و شخصی در راستای هم باشند توسعه‌یافتگی بالا خواهد رفت پس باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی اینگونه عمل کنیم.

وی با بیان اینکه دغدغه امروز دولت نهادینه‌کردن چنین فرهنگ‌هایی در جامعه است، افزود: شورای فرهنگ عمومی در کشور تبدیل به بررسی همه موضوعات شده در حالیکه باید یک موضوع به صورت اختصاصی مورد بررسی قرار گیرد و با ارگان‌های مختلف آن را پیوند دهیم.

موالی‌زاده ادامه داد: از وظیفه‌گرایی باید به سمت نتیجه‌گرایی و از کمیت‌گرایی به سمت کیفیت‌گرایی پیش رویم و نگاه تقلیل‌گرایانه نسبت به شورای فرهنگ عمومی را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی باید در جایگاه شایسته خود قرار گیرد و مسئولان به جای فرستادن نمایندگان، خود در جلسات حضور پیدا کنند، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در دور جدید برنامه‌های مدونی برای پرداختن به آسیب‌ها و سرمایه‌های اجتماعی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروزه کشور را خیلی گران اداره می‌کنیم، افزود: امور کشور بسیار گران مدیریت می‌شود که باید اصلاح شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: رویکرد جدید شورای فرهنگ عمومی یک رویکرد اجتماعی خواهد بود بنابراین این رسالت همگانی است که به همه امور رسیدگی کرده و از ظرفیت مردم نیز استفاده کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان