اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. مرداد 1396 - 23:59   |   کد مطلب: 26254
نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان همدان گفت: خرید تضمینی گندم پرداخت زکات کشاورزان همدانی را با تاخیر یا مشکل مواجه می‌کند.
خرید تضمینی گندم پرداخت زکات را با تاخیر مواجه می‌کند

به گزارش صبح الوند به نقل ا ز مهر، حجت‌الاسلام امین رضایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خرید تضمینی گندم پرداخت زکات را با تاخیر یا مشکل مواجه می‌کند، عنوان کرد: کمتر از ۱۰ درصد کشاورزان استان همدان زکات پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل پرداخت نکردن زکات دیر پرداخت کردن پول یارانه از سوی دولت است، گفت: سال گذشته ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات در استان همدان جمع آوری شد.

حجت‌الاسلام امین رضایی با تاکید بر اینکه ترغیب کشاورزان به پرداخت زکات نیاز به فرهنگ سازی دارد، گفت: پرداخت زکات سبب تزکیه و رشد روحیه معنوی وتقویت سخاوت و احسان در انسان می‌شود و با ایجاد محبت، همدلی و افزایش رزق و روزی به تامین نیاز همه اقشار جامعه کمک می‌کند.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: اگر همه کسانی که در بخش کشاورزی و دامداری و دیگر بخشها مشغول به کار هستند، بر اساس برآوردهای شرعی، زکات پرداخت کنند بسیاری از نابسامانی‌های اقتصادی در جامعه رفع می‌شود.

وی گفت: می‌توان با سهم زکات امکانات مورد نیاز مانند مساجد، تکایا، جادّه های روستایی، پل، آب انبارهای عمومی را ایجاد و به رفاه مردم یک منطقه کمک کرد.

حجت‌الاسلام رضایی همچنین با بیان اینکه بیست و نهمین دوره مسابقات قرآنی یکم شهریور ماه در ۶ رشته برگزار می‌شود، ادامه داد: نفرات برتر به مسابقات کشوری در شیراز اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان