اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. مرداد 1396 - 23:53   |   کد مطلب: 25988
رئیس جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اینکه مجاری آبی ثبت‌شده به نام کشاورزان سبزی‌کار همدان آلوده است، گفت: مجتمع کشت سبزی با آب سالم در همدان احداث می‌شود.
رئیس جهاد کشاورزی همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، جواد رشیدی بعد از ظهر در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان اظهار داشت: در سال گذشته 195 هکتار از اراضی سبزی توسط آب فاضلاب آبیاری می‌شد که امسال این میزان به 97 هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه از 95 هکتار سبزی‌کاری 39 هکتار مزارع آلوده بودند، افزود: از این میزان در 19 هکتار ارقام بذری کشت می‌شود که نمونه‌برداری‌هایی انجام شده که در صورت آلوده بودن امحا می‌شود.

رشیدی با اشاره به اینکه مشکلاتی در راستای آبیاری سبزیجات در همدان وجود دارد، بیان کرد: مجراهای آبیاری ثبت‌شده به نام سبزی‌کاران همدان آلوده به فاضلاب است.

رشیدی با بیان اینکه منطقه‌ای برای احداث شهرک سبزی‌کاری با آبیاری آب پاک در نظر گرفته شده است، گفت: نقشه‌برداری‌های لازم در این راستا انجام شده که با احداث مجتمع سبزی‌کاری در همدان سبزی‌کاری‌های دیگر به این منطقه منتقل می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی همدان با تأکید بر اینکه از این پس موضوع احداث مجتمع سبزی‌کاری در جلسات استانی مطرح می‌شود، عنوان کرد: در صورت مساعدت‌ها همدان آمادگی دارد تا در سال آینده سایت سبزی‌کاری متمرکز داشته باشد.

رشیدی با بیان اینکه منطقه در نظر گرفته شده برای احداث مجتمع سبزی‌کاری 250 هکتار است، تصریح کرد: 180 هکتار از این زمین قابلیت کشت را دارد.

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار همدان نیز در این کارگروه اظهار داشت: با توجه به موقعیت گردشگری موجود در استان سالیانه همدان شاهد پذیرش تعداد زیادی گردشگر و مسافر است.

وی افزود: نظارت بر سلامت غذایی و بهداشتی در فصل تابستان از اهمیت بالایی برخوردار است که بایستی دستگاه‌های مختلف برنامه‌های خود را با حساسیت بیشتری دنبال کنند.

علی‌اصغر ناظری پور با اشاره به شیوع برخی بیماری‌ها در فصل تابستان، بیان کرد: نظارت‌ها در فصل تابستان به دلیل حضور گردشگران و مسافران در این شهر باید جدی‌تر انجام شود که سلامت افراد حائز اهمیت است.

ناظری پور تأکید کرد: شهرداری همدان در نسبت به سیستم تخلیه فاضلاب در گنج‌نامه و شیرابه زباله‌ها و باکس‌های زباله این مکان گردشگری باید اقدامات مؤثر و بازنگری‌هایی انجام دهد چرا که دیدن چنین صحنه‌هایی برای گردشگران روی خوشایندی ندارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه گنج‌نامه همدان پتانسیل بالایی در جذب گردشگر دارد باید توجه ویژه امکانات موجود در این مکان شود.

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار همدان با بیان اینکه سلامت شهروندان در اولویتت قرار دارد، عنوان کرد: ممکن است بر اثر کوتاهی یا عدم رعایت موارد بهداشتی جان انسانی به خطر بیفتد.

ناظری پور اظهار داشت: گردشگری استان به عنوان یک موضوع مهم می‌تواند منبع درآمد و ایجاد اقتصاد برای استان باشد.

وی با تأکید باید نظارت‌ها بر تهیه غذاها، رستوران‌ها و فست‌فودی‌ها چند برابر شود، افزود: به خصوص باید بر اغذیه‌فروشی‌های دور میدان امام نظارت‌ها با جدیدت انجام شود زیرا محل تردد بسیاری از مسافران و شهروندان است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان