اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. تير 1396 - 23:38   |   کد مطلب: 25577
فرماندار همدان بر برطرف کردن مشکلات مدارس مسکن مهر در همدان تاکید کرد و گفت: دانش‌آموزان مناطق مسکن مهر همدان با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه هستند.
فرماندار

به گزارش صبح الوند، علي تعالي ظهر امروز در شوراي آموزش و پرورش شهرستان همدان ضمن تشکر از همکاري آموزش و پرورش در انتخابات اظهار کرد: يکي از بازوهاي همکاري در انتخابات آموزش و پرورش است و اين زمينه اين سازمان همکاري خوبي داشته است.

وي با ابراز خرسندي از انتخاب دوباره روحاني به عنوان رئيس جمهور دولت دوازدهم، گفت: خرسنديم که بار ديگر دولت تدبير و اميد اعتماد مردم را جذب کرد، ضمن اينکه حضور حداکثري مردم در انتخابات، قابل تقدير است.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به لزوم بازديد از مدرسه اميداکباتان و خردمند و پيگيري در راستاي آماده‌سازي هرچه سريع‌تر اين مدارس به دليل کمبود فضاي آموزشي، خاطرنشان کرد:‌ اميدوارم هرچه سريعتر اين بازديدها صورت گيرد چراکه دانش‌آموزان مناطق مسکن مهر با مشکل کمبود فضا مواجه هستند.

وي با اشاره به وضعيت مدرسه‌ خيرساز در شهرک شهيد بهشتي افزود: اين مدرسه به دست وارثان اين خير افتاده است و از آنجا که مشکلات مالي در اين رابطه مطرح است، اميدوارم زودتر تعيين تکليف شود زيرا در غير اين صورت احتمال افزايش هزينه‌ها وجود دارد.

تعالي با تاکيد به اينکه در خصوص شهريه مدارس هيأت امنايي ابتدايي مناطق يک و 2 آموزش و پرورش هماهنگي لازم بين مناطق صورت گيرد تا بتوان پاسخگوي مردم بود، افزود: امکان دارد افزايش شهريه در يک ناحيه باعث اعتراض اولياي منطقه ديگر شود.

وي بيان کرد: اين موضوع نبايد به نحوي باشد که از سوي برخي از اولياي دانش‌آموزان گفته شود که مثلاً دولت شهريه مدارس مناطق مرفه را اضافه نکرده اما ما بايد شهريه بيشتري پرداخت کنيم!

فرماندار شهرستان همدان ادامه داد: معتقدم ناحيه يک و 2 در قاب آموزش و پرورش مطرح هستند و نمي‌توان گفت فعاليت‌هاي فوق برنامه در يک ناحيه بهتر از ديگري بوده و به همين دليل شهريه هيأت امنايي افزايش يافته است.

وي با اشاره به لزوم هماهنگي در زمينه تعيين شهريه‌ها، گفت: واحد مشارکت‌هاي مردمي نواحي يک و 2 آموزش و پرورش جلساتي در اين رابطه تشکيل دهند تا هماهنگي‌هاي لازم صورت گيرد.

* مشکل فضاي آموزشي پابرجاست

رئيس آموزش و پرورش ناحيه 2 همدان نيز در اين جلسه از بلاتکليفي بالغ بر 2 هزار دانش‌آموز ساکن در مسکن مهر همدان به دليل مشکلات فضاي آموزشي خبر داد.

محمد باب‌الحوائجي با بيان اينکه ناحيه يک از لحاظ جغرافيايي شمال شهر به شمار مي‌آيد و مدارس نوپايي در اختيار آن است اما بسياري از مدارس ناحيه 2 نياز به تعمير و خدمات‌رساني دارند، اظهار کرد:  مشارکت اوليا در مدارس عادي کفاف هزينه‌هاي تعمير و ... را نمي‌دهد.

وي با بيان اينکه شايد در مدارس ناحيه 2 ميزان شهريه کمتر از ناحيه يک منعقد شود، گفت: ما در کمک اوليا به مدارس اجباري نداريم تا فشاري روي خانواده‌ها نباشد اما به دليل مشکلات بودجه‌اي يکي از اولويت‌ها اين است که مشارکت اوليا را مد نظر قرار دهيم.

رئيس آموزش و پرورش ناحيه 2 همدان ضمن درخواست همکاري در خصوص افزايش نرخ شهريه مدارس، گفت: اکثر دانش‌آموزان مسکن مهر در ناحيه 2 سرريز شده‌اند؛ ضمن اينکه متاسفانه بالغ بر 2 هزار دانش‌آموز منطقه مسکن مهر از لحاظ برخورداري از فضاي آموزشي بلاتکليف هستند.

وي با اشاره به مشکل ساخت مدرسه‌ شهرک شهيد بهشتي، گفت: يک خير اقدام به ساخت مدرسه‌اي در اين منطقه کرده، اما اکنون اين پروژه با مشکل مالي مواجه شده است.

باب‌الحوائجي با بيان اينکه اين مدرسه 60 درصد پيشرفت فيزيکي دارد، بنابراين اتمام آن نيازمند توجه مسوولان است، ادامه داد: خير فوت کرده و ورثه هم مبلغ جزئي براي ادامه کار کمک کرده‌اند اما کفاف  هزينه را نمي‌دهد.

وي در ادامه در پاسخ به سئوالي مبني بر اينکه قبلاً سرانه‌اي در اختيار مدارس قرار مي‌گرفت چرا در رابطه با فوق برنامه‌ها و ... اين سرانه هزينه نمي‌شود، گفت: کف سرانه مدارس را در مناطق خاص هزينه مي‌شود و در اختيار همه مدارس قرار نمي‌گيرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان