اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. خرداد 1396 - 23:35   |   کد مطلب: 25451
معاون اجتماعی ـ فرهنگی شهردار همدان با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت در ۲۰فرهنگسرا و سالن ورزشی شهرداری برگزار می‌شود گفت: جشنواره فیلم کوتاه ۹۰ ثانیه‌ای و جشنواره جوان انقلابی در ایام تابستان در همدان برگزار می‌شود.
معاون اجتماعی ـ فرهنگی شهردار همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، محمد قدیمی بعد از ظهر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان استان، اظهار داشت: شهرداری با امکانات فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی در بحث اوقات فراغت ورود پیدا کرده و در سه محور برنامه‌ریزی داشته است.

وی با بیان اینکه تشکیل و تعالی خانواده در آموزش‌های مربوط به ازدواج، فرزندپروری و همسرداری در برنامه‌های فرهنگسراها و این معاونت گنجانده شده است گفت: دوره‌های آموزشی اوقات فراغت در 20 فرهنگسرا و سالن‌های ورزشی همدان برگزار می‌شود.

قدیمی بیان کرد: در تمامی فرهنگسراها مشاوره رایگان به شهروندان و جوانان ارائه می‌شود و در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز در اکثر فرهنگسراها کتابخانه دایر است.

وی با اشاره به اینکه در شهرداری تأکید ما بر توانمندسازی شهروندان در اشتغال خانگی است افزود: در اکثر فرهنگسراها با انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای کلاس‌هایی برگزار و گواهی ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار همدان اظهار داشت: جشنواره فیلم کوتاه 90 ثانیه‌ای، جشنواره جوان انقلابی،‌ بازدید رایگان از باغ موزه دفاع مقدس، جشنواره کار و کارآفرین نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام پیش رو برگزار می‌شود.

قدیمی تصریح کرد: برای نخستین بار بررسی معضلات اجتماعی و طبقه بندی آسیب‌های اجتماعی محلات با پایلوت بودن منطقه 2 شهرداری همدان انجام می‌شود ضمن اینکه کمیته سمن‌ها و مشارکتهای اجتماعی هم با هدف ایجاد و افزایش مشارکت شهروندان فعال است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تیم فوتبال شهرداری همدان به خوبی درخشید گفت: شهرداری در حوزه ورزش محلات نیز مخاطبی حدود پنج هزار نفر را دارد که فعالیت‌های آن بعد از ماه مبارک رمضان و در ایام تابستان شروع می‌شود.

رئیس پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان نیز در این جلسه بیان کرد: برگزاری جلسات و ارائه مصوبات خوب است اما مشکل یکه وجود دارد این است که هر ساله برنامه‌ها غالبا تکراری بوده و ایده و خلاقیت نابی در آن دیده نمی‌شود و هر سال شاهد برگزاری و اجرای برنامه‌های تکراری هستیم.

سعید گلستانی با بیان اینکه نباید از ظرفیت مساجد در محلات غافل شد عنوان کرد: ظرفیت‌ها و فضاهای موجود اعم از فرهنگسراها، اماکن تفریحی، بسیج و کانون جوانان باید برای اوقات فراغت جوانان به کار گرفته شود.

وی مطرح کرد: باید برای رده‌های سنی مختلف برنامه‌های اوقات فراغت پیش‌بینی شود ضمن اینکه برنامه ریزی ویژه‌ای در حوزه جوانان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی نداریم.

گلستانی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های موجود و بدون اعمال هزینه بر معاونت جوانان به نحو مطلوب استفاده کنیم عنوان کرد: چنانچه در شهر همدان مکانهای تفریحی را داریم ولی امکانات اولیه را برای برپایی جنگ‌های شادی می‌طلبد.

رئیس پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با یبان اینکه اکنون شاید تنها 10 درصد ظرفیت اجتماعی استفاده می شود که باید بیشتر شود ‌افزود: قلیان‌ها در مراکز تفریحی عرضه می‌شود که سد معبر باید این دست فروشان را جمع کنند چرا که سد راه مراکز تفریحی شده‌اند و چهره مناطق گردشگری را آلوده کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان