اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. ارديبهشت 1396 - 23:54   |   کد مطلب: 24872
رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در همدان:
انقلابی‌گری لازمه اثبات کارآمدی نظام اسلامی است
رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در همدان با بیان اینکه در طول سالیان بعد از انقلاب هر جا فارغ از شعارزدگی انقلابی عمل کردیم پیشرفت کرده‌ایم گفت: انقلابی‌گری لازمه اثبات کارآمدی نظام اسلامی است.

به گزارش صبح الوند، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با تشریح معیارهای کاندیدای اصلح ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر با دقت به جایگاه ریاست جمهوری نگاه کنیم ضرورت عقلی و شرعی انتخاب فرد اصلح نیز معلوم می‌شود.

وی افزود: در روایات و احادیث معصومین (ع) آمده است که اگر کسی مسندی را به کسی که اهلیت آن را ندارد واگذار کند و شخص چنین مسئولیتی را قبول کند به خدا، پیغمبر(ص) و مسلمانان خیانت کرده است پس لازم است توجه داشته باشیم فرد منتخب به عنوان رئیس جمهور قرار است بر امور یک کشور تسلط یافته و از اموال مسلمانان حفاظت کند.

رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در همدان بیان کرد: به فرد منتخب به عنوان رئیس جمهور تصمیم‌گیری‌های کلان واگذار می‌شود پس باید با دیگران تعامل درست داشته و ضمن توجه به فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی، آرمان‌های امام(ره)، شهدا و انقلاب را حفظ کند.

وی با تاکید بر ضرورت انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: مگر می‌شود کسی را بر امور مسلمین مسلط کرد که اصلح نبوده و اهتمامی نیز به امور دین در جامعه نداشته باشد؛ پس ما عقلا و شرعا موظفیم به دنبال اصلح باشیم در غیر این صورت آن وقت من و شمائی که رای دادیم در برابر انتخاب خود مسئول هستیم.

شعبانی با تاکید بر اینکه انتخاب اصلح جایگاه عقلی و شرعی دارد و از ضرورت‌ها به شمار می‌آید و عقل حکم می‌کند که فردی که می‌تواند جامعه را بهتر از دیگران پیش ببرد انتخاب شود، افزود: همه باید به موضوع انتخاب اصلح توجه و اهتمام داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه تا چه اندازه وجود معیارهای رهبری مانند انقلابی بودن و کارآمدی در کاندیداها ضرورت دارد گفت: امروز حفظ نظام اسلامی وابسته به اثبات کارآمدی آن است و ما اگر کارآمدی نظام را ثابت کردیم به تقویت نظام اسلامی کمک کرده‌ایم چرا که اگر نظام اسلامی در عرصه‌های اجتماعی و مباحث فرهنگی و سیاسی حرفی برای گفتن داشته باشد در واقع کارآمدی آن اثبات شده است.

رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در همدان با بیان اینکه کارآمدی نظام بدون انقلابی‌گری محقق نمی‌شود و در طول این سالیان هر جا انقلابی عمل کردیم پیشرفت کرده‌ایم گفت: آنجایی که فارغ از شعار انقلابی عمل کردیم موفق بوده‌ایم البته باید انقلابی‌گری به درستی برای مردم تشریح شود چرا که در یک فضای مسموم، حرف و حدیث‌هایی مطرح می‌شود اما انقلابی‌گری با رشد با مدیریت قوی، علمی، عدالت اجتماعی، تلاش بی شائبه مبارزه با اشرافیت و غیره همراه است.

وی افزود: یکی از مئولفه‌های انقلابی‌گری کارآمدی است اگر کسی کارآمد نباشد و نتواند کارآمدی نظام را اثبات کند ممکن است در انقلابی‌گری خود نیز دچار مشکل شود این دو جزو ضرورت‌های مسئله است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان