اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. ارديبهشت 1396 - 23:42   |   کد مطلب: 24865
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه حوزه‌های علمیه و سپاه کانون پرورش انسان‌های بصیر باشند گفت: حوزه‌های علمیه و سپاه کانون پرورش انسان‌های ولایی و نورانی برای هدایت جامعه باشند.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، آیت‌الله غیاث الدین طه محمدی ظهر امروز در دیدار جمعی از پاسداران همدان با اشاره به فرا رسیدن روز پاسدار اظهار داشت: پاسداران وظیفه سنگینی بر دوش دارند و باید قدم در جای امام مظلوم و شهید اسلام بگذارند.

وی با بیان اینکه سپاه شجره طیبه و باقیات الصالحاتی از امام راحل است، گفت: هر ارزشی که در جهان وجود دارد حرمت داشته و ما وظیفه پاسداری از آن را داریم.

امام جمعه همدان افزود: در عالم دو نور مادی و معنوی وجود داد که نور مادی بر ظاهر و نور معنوی در باطن افراد نمایان می شود همانطور که خداوند در سوره بقره به این مطلب اشاره کرده مومنان از تاریکی بیرون و به سمت روشنایی هدایت می‌شوند در صورتی که طاغوتی‌ها از روشنی به تاریکی می‌روند.

محمدی بیان کرد: در مکتب قرآنی و عرفانی ما نورهای متعددی وجود دارد که سیستم وجود انسان برای اطاعت از خداوند آفریده شده و هر که از آن اطاعت کند باطنش نورانی و افرادی که خلاف آن عمل کنند باطنشان در تاریکی فرو می‌رود که داعش و وهابیان از نمونه‌های آنها هستند.

وی با اشاره به اینکه ساختار انسان از 7 لایه تشکیل شده که ظاهر، باطن، روح، قلب و غیره شامل آن می‌شود عنوان کرد: برخی قلب ها کانون محبت خداوند و اولیا خداست و برخی قلب‌ها ویرانه است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه سمت پاسداری از منحصر به فردترین عناوینی است که ظرفیت پرورش در معنویات و هدایت به سمت روشنی را دارد افزود: اگر خودسازی نداشته و وجودمان را پرورش ندهیم روز قیامت از خاسران بوده و تأسف می‌خوریم.

محمدی اظهار داشت: درک نورهای طبیعی توجه خاص و درک بالا می‌خواهد ضمن اینکه نباید غافل شویم و از کانون‌های نور اطراف بی بهره بمانیم.

وی با بیان اینکه فرماندهان از اساتید مجرب، لایق و تازه نفس برای برگزاری دوره‌های آموزشی و عقیدتی استفاده کنند گفت: برگزاری کلاس‌ها، برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی در پرورش وجود افراد بسیار مؤثر است.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه ارتقاء معنویت و بصیرت پاسداران زمینه ساز روشنی بخشی به جامعه است اعلام کرد: حوزه‌های علمیه و سپاه پاسداران کانون پرورش انسانهای نورانی باشند تا به وسیله این افراد جامعه به سمت روشنی هدایت شود.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه همدان نیز در دیدار پاسداران با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: سپاه شجره طیبه‌ای است که امام راحل با معماری که انجام دادند و به تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداختند انقلاب اسلامی ایران را بیمه کردند.

حجت الاسلام گنجعلی با اشاره به اینکه رسالت اصلی سپاه دفاع از ارزش‌های الهی است بیان کرد: سپاه پاسداران باید همواره در راه ولایت گام بردارد که بدین منظور در آستانه هفته سپاه با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردیم تا از رهنمودهای ایشان بهره بگیریم.

وی افزود: در راستای اهداف سپاه و ارتقا علوم پاسداران در حوزه عقیدتی- سیاسی 10 دوره‌ امر بمعروف و نهی از منکر ویژه پایوران برای بیش از 900 نفر در مشهد مقدس برگزار شد.

گنجعلی عنوان کرد: همچنین اعزام 120 خانواده از پایوران به مشهد مقدس، اعزام 160 نفر به قم و مشهد، برگزاری دوره تربیت و تعالی برای 850 نفر از سربازان و دوره آموزشی قرآن کریم برای یکصد نفر از پایوران و سربازان و برگزاری کارگاه همسرگزینی بریا 120 نفر در همدان از جمله اقدامات در حوزه عقیدتی و سیاسی سپاه بوده است.  

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان