اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. ارديبهشت 1396 - 23:37   |   کد مطلب: 24780
معاون بنیاد مسکن گفت: دفع بهداشتی زباله‌ و فاضلاب خانه‌ها دو کار مهمی است که در مناطق روستایی مورد غفلت قرار گرفته است و همین امر باعث آلودگی‌ها و بیماری‌های زیادی در مناطق روستایی می‌شود.
معاون بنیاد مسکن در نهاوند

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، احمدرضا شاملو بعد از ظهر امروز در جلسه‌ای که در محل فرمانداری نهاوند با حضور مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان و مسئولان شهرستان برگزار شد اظهار داشت: در 18 ماه گذشته علی‌رغم این‌که منابع مالی محدود بود و تخصیص اعتبارات صورت نگرفته بود با توزیع قیر یارانه‌ای سه هزار و 500 روستا معادل 25 میلیون مترمربع در کشور آسفالت شده است که این آمار بسیار رضایت بخش است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن اظهار داشت: از بنیاد مسکن، فرماندار نهاوند و بخشداران این شهرستان درخواست داریم  امسال نیز همانند سال گذشته در بحث دریافت قیر یارانه‌ایی موفق عمل کنند و با توجه به آمادگی‌هایی که بنیاد مسکن کشور در زمینه توزیع قیر یارانه‌ای دارد برای آسفالت روستاها اقدام نمایند.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب و رضایت‌بخش بنیاد مسکن استان و به تبع آن شهرستان نهاوند تصریح کرد: با همکاری بخشداران و دهیاران با بنیاد مسکن، کارهای گسترده‌ای در بحث مقاوم‌سازی و بهسازی روستایی در سطح استان همدان انجام شده است و با اطلاعات رسیده در این زمینه، شهرستان نهاوند علاوه بر وضیعت مطلوب در بحث مقاوم‌سازی واحدهای روستایی، در بخش دریافت قیر یارانه‌ای نیز بسیار موفق عمل کرده است.

شاملو افزود: سال 94 و 95 سهم استان از قیر یارانه‌ای تنها 12 هزار تن بود اما با پیگیری‌های مسئولان مربوطه در استان دو برابر این سهمیه، قیر یارانه‌ای به استان همدان اختصاص یافت که تداوم این پیگیری‌ها با نگاه ویژه‌ای که دولت در این زمینه دارد می‌تواند روستاها را در زمینه آسفالت و بهسازی متحول کند.

وی به بحث گردشگری نهاوند اشاره کرد و گفت: اگرچه این مسئله در حیطه اختیارات بنیاد مسکن نیست اما از آنجا که شهرستان نهاوند دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است و قابلیت توسعه گردشگری و بوم‌گردی را دارد، اگر امکانی فراهم شود که مسئله بوم‌گردی و گردشگری در نهاوند توسعه پیدا داده شود چنانچه میراث فرهنگی استان، مناطقی را به این منظور معرفی کند بنیاد مسکن در این زمینه مشکلی نخواهد داشت و مسأله را به کارگروه ملی انتقال خواهد داد تا بتوانیم در این زمینه برای نهاوند اقدامی اساسی انجام دهیم.

شاملو با بیان اینکه سیل اخیری که در استان آذربایجان رخ داد و منجر به فوت 42 نفر از هم‌وطنانمان شد بخشی از این حادثه قابل پیشگیری بود گفت: برای جلوگیری از بروز چنین حادثه‌هایی ایجاد مسیل در مسیر رودخانه‌ها و احداث دیواره در رودخانه‌ها یکی از ضروریات است و هم‌چنین خانه‌هایی که در مسیر رودخانه‌ها قرار دارند باید جابه‌جا شوند.

معاون بنیاد مسکن بیان کرد: در برنامه ششم توسعه دولت موظف شده است حداقل 30 درصد از مناطق روستایی کشور را که در معرض حوادث غیر مترقبه قرار گرفته‌اند را شناسایی و مقاوم سازی کند و بنیاد مسکن در استان‌ها موظف به شناسایی این مناطق روستایی در معرض خطر و حوادث غیر مترقبه است.

وی افزود: دفع بهداشتی زباله‌ و دفع فاضلاب خانه‌ها دو کار مهمی است که در مناطق روستایی مورد غفلت قرار گرفته است و همین امر باعث آلودگی‌ها و بیماری‌های زیادی در مناطق روستایی می‌شود و با وجود این‌که این از وظایف بنیاد مسکن نیست ولی ما آمادگی ورود به این زمینه‌ها را داریم و برای مکان‌یابی دفع زباله در روستاها اعلام آمادگی می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان