اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. فروردين 1396 - 21:24   |   کد مطلب: 24579
آئین سیاسی عبادی نماز جمعه در سراسر استان همدان برگزار گردید و ائمه جمعه پیرامون مسائل مختلف به ایراد خطبه ها پرداختند.
ائمه جمعه استان همدان مطرح کردند

به گزارش صبح الوند به نقل از نافع، ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان همدان برگزار شد که مشروح خطبه های شهرستان ها  را در زیر میخوانید.

همدان

رابطه با آمریکا رابطه گرگ و میش است

آیت‌الله غیاث الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان بیان داشت: طبق فرموده ی امام ، رابطه با آمریکا رابطه ی گرگ و میش است.
وی افزود: این همه روی برجام کار کردیم ، نتیجه ی آن چه شد؟ در آخر آمریکا آن را زیر پا گذاشت.

 

اسدآباد

حمله ظالمانه آمریکا به سوریه از روی زیاده خواهی است

امام جمعه اسدآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با تاکید بر رعایت حقوق دیگران، اظهار کرد: باید در ماه مبارک رجب با ادعیه و اذکار انس گرفت و از این فرصت الهی استفاده برد.

 

حجت الاسلام سید موسی حسینی مجد با اشاره به مناسبتهای مختلف در هفته پیش رو تصریح کرد: روز ملی فناوری هسته ای یکی از روزهای پرافتخار ایران اسلامی بود که باید با یادآوری یاد و خاطره شهدای هسته ای این روز را گرامی داشت.

 

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی ع در ۱۳ رجب گفت: حضرت علی ع در دشمن شناسی، دفاع از حق و حقیقت، دلسوزی و کمک به نیازمندان پیشگام بودند و باید با الگوگیری از ایشان نقش ایشان را در زندگی خود بیشتر کنیم.

 

امام جمعه اسدآباد با اشاره به ایام البیض در ماه رجب ، گفت: یک افتخار است که افراد جامعه به خصوص جوانان در مراسم اعتکاف حضور پرشور داشته باشند.

 

وی با اشاره به نامگذاری استان همدان به نام شهدای پرافتخار اسدآباد به نام سردار سعید قهاری سعید و حبیب الله لطیفی، گفت: این یک افتخار بزرگ برای شهرستان اسدآباد است که باید قدرآن را دانست.

 

وی حمله ظالمانه امریکایی ها را به پایگاه هوایی ارتش سوریه محکوم کرد و گفت : این امر از روی زیاده خواهی آمریکایی ها انجام میشود.

 

ملایر

20 فروردین روز جشن "ما می توانیم" است

حجت السلام والمسلمین محمد باقر برقراری در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر با اشاره به فرا رسیدن ولادت امام جواد(ع) اظهار داشت: برخی دشمنان امام هشتم این ایشان را امام ندانسته و به دلیل دیر فرزند دار شدن این امام آن را عقیم دانسته و ولادت امام جواد نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد.

 

وی با اشاره به زندگی عبادی و سیاسی امام نهم شیعیان بیان کرد: امام جواد بیان کرده که همواره باید مراقب دشمن بود و این دشمن شاید تا خانه شما هم نفوذ کند.

 

امام جمعه ملایر گفت: این امام علی رقم اینکه دختر مامون در خانه ایشان بود هرگز حاضر به دست کشیدن از مبارزه با خاندان بنی عباس نشد که این درس بزرگی برای همه ماست.

 

وی اعتکاف را فرصتی طلایی برای زدودن سیاهی از دل عنوان کرد و گفت:  رجب ماه آماده کردن خود برای ماه رمضان است.

 

وی با اشاره به سالروز قطع رابطه ایران با آمریکا توسط کارتر در سال 59 بیان کرد: سال 58 آمریکا یک طرفه روابط اقتصادی خود را با ایران قطع کرد و به طور رسمی در روز 20 فروردین 59  رابطه کردو امروز باید جوانان ما از این مسئله آگاه باشند.

وی با اشاره به روز فناوری هسته ای بیان کرد: ایران در دوران این قطع رابطه تا حدی پیشرفت کرده که به یکی از زنجیره های اصلی فناوری هسته ای در جهان با استفاده از دانش بومی دانشمندان شد.

حجت الاسلام برقراری گفت: دستاورد هسته ای که توسط دانشمندان ایرانی و خون شهدای هسته ای به دست آمد زمینه دانش های فراوانی است که یکی از آنها ساخت نیروگاه برق هسته ای است که ایران تا سال 2020 به آن دست می یابد.

وی گفت: دشمنان از ابتدا با انقلاب مشکل داشته و امروز برای تحریم های جدید بحث حقوق بشر و حمایت از تروریست را مطرح می کنند.

امام جمعه ملایر گفت: پس از برجام آمریکایی ها 50 مورد تحریم جدید را به ایران تحمیل کردند و به تازگی نیز عده ای از افراد را تحریم کردند.

وی گفت: پس از برجام تحریم ها فقط در روی کاغذ برداشته شد و آمریکایی ها آزمایش موشکی را بهانه قرار دادند در صورتی که به اعتراف آژانس هسته ای و برخی سیاسیون آزمایش موشکی نقض برجام نیست و در راستای توانمندسازی یک کشور است.

حجت الاسلام برقراری گفت: ما در سایه تحریم ها دستاوردهای فراوانی داشتیم و  20 فروردین روز جشن ما می توانیم است.

 

بهار

بحث برجام فریبکاری امریکا را به مردم ثابت کرد

 

امام جمعه بهار در خطبه های نماز گفت: پرهیز از تجمل گرایی باید سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد و علی (ع) گونه زندگی کنند و خدمت به ملت را در دستور کارها قرار دهند.

 

حجت الاسلام حاتم نیا ادامه داد: آمریکا دشمن بشریت به ویژه مسلمانان است و در بحث برجام بر جهان ثابت شد که آمریکا حیله گر و فریبکار است.

 

وی به بحث اعتکاف اشاره کرد و گفت: جوانان انقلابی با حضور پرشور و گسترده در این برنامه شرکت داشته باشند چرا که اعتکاف یکی از رویش های انقلاب اسلامی است و برکات فراوانی در جامعه اسلامی دارد.

 

وی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: همه باید دست به دست هم دهیم و با اتحاد و حضور حداکثری در انتخابات شرکت کنیم و انتخاب اصلح مد نظر باشد تا امید دشمنان به یاس تبدیل شود.

 

فامنین

تعرض به بیت المال از کسی که مدعی علی گونه زیستن است، شایسته نیست

حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح در خطبه های نماز جمعه امروز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوی الهی گفت: کسی که به بیت المال تعرض می کند و خود را پیرو حضرت علی(ع) می پندارد، باید رفتار و منش علی را بشناسد . وای به کسانی که در نظام مقدس بر منصب تصدی نشسته اند و بیت المال را برمی دارند.

وی افزود: اگر کسی می خواهد علی را درک کند باید منش و رفتارش علی گونه باشد .

خطیب جمعه با اشاره به شأن و منزلت حضرت زینب (س) ادامه داد: معرفتی که برای زینبت است عندالله است.  یک ویژگی که برای حضرت زینب است اینست که پیامبر قنداقه زینب را می گیرد و شروع می کند بر گریه کردن و زینب زینبی برای حسین و زینتی برای علی بود. دختری که ذره ای کوتاه نیامد و لحظه ای دست از ولایت برنداشت.

حجت الاسلام مصباح با بیان ارزش ایام البیض اذعان کرد: عزیزان ۳۶۵ روز از سال را برای خودمان هستیم و ای کاش برای یکبار هم که شده معتکف بشیم و پناه به خدا ببریم و در مسجد حاضر بشیم به دور از هیاهوی مادی و مسائل دنیایی باشیم. سعی کنیم کمی با انسانیت خودمان آشتی کنیم تا با باری خوب و مشتی پر و قلبی آرام از دنیا برویم و نمیریم تا وقتی که پاک شویم.

 

 رزن

حمله به سوریه برای جبران شکستهای آمریکاست

نماز جمعه این هفته شهرستان رزن با حضور نمازگزاران رزنی در مصلی جامع این شهر به امامت امام جمعه شرستان رزن برگزار شد.

حجت الاسلام مولازاده در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز میلاد امام جواد (ع) فضیلتهای این امام بزرگوار شیعیان و اهل بیت را بسیار مهم بر شمرد و گفت:امام رضا (ع) در کودکی و زمانی که ایشان در گهواره بودند با ایشان سخن مییگفت.

وی با بیان اینکه در آستانه سالروز شهادت شهیدان اوینی و صیاد شیرازی قرار داریم گفت:هر دو ی این بزرگواران و سایر شهدای ما خاری در چشم دمشنان اسلام بودند.

مولازاده به اشاره به حمله ی آمریکا به سوریه  با دستور ترامپ افزود:اگر در سال 67 پیروزی های سربازان اسلام با رهبری صیادها باعث شد تا شکست دشمن میسر شود امروز دشمن بار دیگر با خون خواری و کوردلی خود برای نشان دادن قدرتش به سوریه حمله میکند.

امام جمعه رزن اضافه کرد:دشمن میخواهد با این اقدامات شکستهای خود راجبران کند،این در حالی است که انها میدانند توان مقابله با اسلام را ندارند.

وی با محکومیت شدید این اقدام تصریح کرد:شما از چه میترسید که سوریه ای که با خاک یکسان شده است را هدف قرار میدهید؟

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها با اسلام مشکل دارند گفت:با حضور مقتدرانه مبارزان ما در سوریه برایی دفاع از حرم اهل بیت ع  و شهادت انها اسلام قوی تر و مستجک تر خواهد شد و دشمن باید بداند که اشتباه خطرناکی را مرتکب شده است.

مولازاده با بیان اینکه امام علی (ع )اسوه ایمان تقوا و عمل صالح هستند گفت:در ایم ولادت آن حضرت قرار داریم اتفاقی که به روایت علمای اهل سنت برای هیچ کس دیگری چه قبل و چه بعداز ایشان صورت نگرفته است کودکی در  خانه کعبه متولد شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان