اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. شهريور 1396 - 16:07   |   کد مطلب: 26375
فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)گفت: : جوانان دلاور این مرزوبوم با روحیه معنویت، ایثار، فداکاری و ارتقای روحیه خودباوری و آمادگی رزمی خود نه تنها به دشمنان کوچکترین مجالی را نخواهند داد بلکه بر پیکر ناتوان آنها ضربه زده و تحریکات آنها را در نطفه خفه خواهند کرد.
فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)

به گزارش صبح الوند  به نقل از فارس،‍  امیر سرتیپ دوم بیژن ساعدی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان ضمن گرامیداشت ایام سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیای ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: امروز ما افتخار می‌کنیم بر شهدای دلاور دفاع مقدس که ضربات جبران‌ناپذیری را به دشمنان تا بن دندان مسلح وارد کرده و غزل زیبای شهادت را سرودند که درود خدا بر روح پاک آنان باد.

 

وی تصریح کرد: در این برهه از زمان که در همه نقاط جهان و اطراف کشورمان شاهد جنایات مستمری هستیم، فرزندان این ملت در پدافند هوایی راه ارزش‌ها و تعالی ملت و کشور و راه برافراشتگی پرچم کشور را طی می‌کنند.

 

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) اظهار کرد: جوانان دلاور این مرزوبوم با روحیه معنویت، ایثار، فداکاری و ارتقای روحیه خودباوری و آمادگی رزمی خود نه تنها به دشمنان کوچکترین مجالی را نخواهند داد بلکه بر پیکر ناتوان آنها ضربه زده و تحریکات آنها را در نطفه خفه خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: ملت ما در طول تاریخ فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشته‌اند اما به خوبی این را نشان داده‌اند که در پیروی از رهبر در همه عرصه‌ها از خطرات بیرون آمده و در ادامه نیز خواهند آمد.

 

ساعدی یادآور شد: همواره پیام جمهوری اسلامی ایران برای کشورهای همسایه تقویت ثبات و صلح است و فرزندان شما در برابر بدخواهان مرزهای جمهوری اسلامی مشت آهنینی بر معاندان و دشمنان زده و حضوری ولایت محور را در همه عرصه‌های تکلیفی داشته است.

 

وی با بیان اینکه وجود ارتش برای کشور مایه آرامش و امنیت است، بیان کرد: رهبر کبیر انقلاب با آن بینش عمیق و الهی جنگ تحمیلی را بزرگترین نعمت دانسته و همه به آن رسیدند که مگر نعمتی بزرگتر از حفظ انقلاب و بیرون راندن دشمنان از خاک کشور وجود دارد.

 

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) ضمن بزرگداشت سالروز تشکیل پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش با بیان اینکه پدافند هوایی به دنبال تامین و حفظ دایمی و پایدار از آسمان جمهوری اسلامی است، گفت: این حفاظت و حراست از آسمان کشور در سه مرحله اساسی انجام می‌شود.

 

وی بیان کرد: مرحله اول در فعالیت‌های پدافند هوایی آشکارسازی و کشف اهداف است که از طریق انواع رادارها و تجهیزات شنود اطلاعاتی، الکترونیکی و هوایی دشمن انجام می‌شود، مرحله دوم شناسایی و تشخیص و طبقه‌بندی اهداف و آنچه در پهنه آسمان کشور وجود دارد و باید به قطعیت صد درصد مشخص شود که پرواز خودی و یا دشمن است و مرحله سوم رهگیری و درگیری با دشمن است.

 

ساعدی ادامه داد: اگر هواپیما به هر نحوی در شناسایی دشمن تشخیص داده شود، دستور انهدام پرنده شکاری و سامانه موشکی متنوع داده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در منطقه پدافند هوایی غرب، 6 استان غربی کشور در حوزه این منطقه است، بیان کرد: پدافند هوایی غرب اسمان این منطقه به میزان 200 کیلومتری را در حوزه استحفاظی غرب دارد.

 

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) اضافه کرد: به واسطه استمرار همیشگی پروازها که ممکن است یک نفوذ از طرف دشمن منجر به ضربه زدن به کشور و یا از بین بردن زیرساخت‌های کشور شود، پدافند هوایی همه پروازها را از لحظه ورود تا خروج به کشور رصد می‌کند و ماموریت ما همیشگی بوده و تعطیل‌بردار نیست.

 

وی با بیان اینکه فرزندان ایران اسلامی همواره در حال اجرای ماموریت هستند و وضعیت آمادگی ما همیشگی است، گفت: آمادگی پدافند هوایی در زمان جنگ و بحران به بالاترین حد خود می‌رسد.

 

ساعدی با تاکید بر اینکه کارکنان پدافند هوایی به صورت مستمر به دنبال حفاظت از حریم هوایی و دنبال امنیت ملی است، افزود: امیدواریم تلاش‌های همکاران در پدافند هوایی موجب رضایت درگاه خداوند باشد.

 

وی ادامه داد: اجرای منسجم و دائمی پدافند هوایی منجر به ممانعت از تردد هواپیماهای شناسایی شده، منجر به فرود احتمالی و در مواقعی منجر به درگیری با دشمن می‌شود.

 

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) به خدمات پدافند هوایی پس از دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: پس از دوران دفاع مقدس نیز پدافند هوایی حالت سکون نداشت و ماموریت‌ها ادامه داشت به طوری که دلاورانه رشادت‌های فراوانی داشتند.

 

وی خاطرنشان کرد: رهبری و هدایت عملیات فرونشاندن هواپیمای حامل شرور و رهبری عملیات فرونشاندن نظامیان آمریکایی به دلیل ورود غیرمجاز به آسمان جمهوری اسلامی ایران توسط این پدافند انجام شد، در این عملیات آمریکایی‌ها مدعی بودند این هواپیما ماموریت شخصی داشته که به محض فرونشاندن در بندرعباس تیم‌های نظامی متحدالشکل بالغ بر 200 نظامی آمریکایی درون هواپیما بود که دروغ استکبار جهانی نیز مشخص شد.

 

ساعدی مدیریت نفس‌گیر در دستگیری ملوانان آمریکایی را از دیگر اقدامات پدافند هوایی دانست و گفت: انهدام هواپیمای بدون سرنشین غیرمجاز که وارد حریم هوایی شده بود، از دیگر رشادت‌های جوانان این مرز و بوم بود.

 

وی به برخی از اقدامات شاخص کارکنان پدافند هوایی در بکارگیری تکنولوژی و فناوری اشاره کرد و گفت: مجموعه پدافند هوایی کشور با پشتیبانی صنایع دفاع در طراحی و تولید اکثر تسلیحات نظامی و هوایی، سامانه پیشرفته راداری در بردهای متنوع، انواع موشک‌های پیشرفته با بردهای متنوع، سامانه‌های توپخانه‌ای دقیق و تسلط به فناوری جدید، سامانه کنترلی و تکنیکی دقیق، سامانه جمع‌آوری اطلاعات به صورت چند طیفی و بومی توسط صنایع داخلی طراح و ساخته شده است.

 

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)  به طراحی و ساخت سامانه جنگ الکترونیک و ارتباطات سیار اشاره کرد و گفت: این سامانه‌ها در جای جای کشورمان گسترش یافته و آماده است در شرایط بحران در موقعیت‌های مختلف استقرار یابد.

 

وی دیگر فعالیت‌ها اشاره کرد و افزود: برخی فعالیت‌ها موجب نجات هواپیمای در حال اضطرار و هواپیمایی که دارای مشکل فنی باشد، است در این حال پدافند هوایی به دنبال امنیت پروازهای آسمان کشورمان است.

 

ساعدی با اشاره به اینکه سازمان جهانی مدیریت حمل و نقل هوایی چند سال قبل اعلام کرد آسمان ایران امن‌ترین آسمان است، بیان کرد: این امنیت باعث شده تعداد هواپیماهای خارجی در آسمان ما بیشتر شود که این در سایه تلاش و کوشش فرزندان شما در پدافند هوایی کشور است.

 

وی بیان کرد: این امنیت کشور امنیت کنترل شده و به عبارتی آسمان کشور ناامن و بدون تروریست است و اگر خدای ناکرده احساس شود دشمنان قصد سوء استفاده داشته باشد برخورد ما با آنها سخت خواهد بود.

 

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) تصریح کرد: موفقیتی که امروز پدافند هوایی دارد به واسطه عنایت امام زمان(عج)، دعای خیر شما مردم سلحشور و حمایت های رهبری و فرمانده کل قوا از پدافند هوایی کشور است.

 

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب با هدف تقویت جایگاه پدافند هوایی در 10 شهریورماه سال 87 فرمان استقلال و تشکیل پدافند هوایی را به عنوان فرماندهی مستقل صادر کردند و امروز این مجموعه به عنوان یک سازمان فراملی حمایت از نیروهای مسلح را بر عهده دارد.

 

ساعدی ضمن اطمینان خاطر به ملت ایران در تامین امنیت تصریح کرد: جوانان انقلابی در پدافند هوایی ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح با اتکا به نیروی الهی و منویات فرمانده معزز در دفاع از امنیت کشور از کوششی دریغ نکرده و آماده جانبازی و جانفشانی در راه حفظ ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی هستند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان