اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. مرداد 1396 - 13:56   |   کد مطلب: 26025
امام جمعه همدان گفت: ما راجع به نماز جمعه امر به معروف و نهی نمیکنیم و غریب است که البته نماز جمعه همدان نسبت به جمعیتش بهترین نماز جمعه را در سطح کشور دارد.
امام جمعه همدان

به گزارش صبح الوند، ایت الله غیاث الدین طه محمدی ضمن دعوت همگان به تقوی افزود: من شما را تقویی دعوت میکنم که همه انسانها را نجات میدهد و به سعادت نائل می سازد.

 

خطیب نماز جمعه همدان در خصوص سلامت و بیماری ها به مباحث قرانی اشاره کرد و افزود: سلامت در عالم خلقت و ما انسانها گل سرسبد نعمت های الهی است و جز برترین نعمت های الهی است که اگر نباشد هیچ لذتی در کام انسان نخواهد بود.

 

وی افزود: تا وقتی اسم سلامت میاید ذهن همه به سلامت جسم میرود اما سلامت های دیگر هم هست که اگر نباشد سلامت جسم به درد نمی خورد.

 

ایت الله محمدی ادامه داد: در دو جای قران به سلامت اشاره شده است که در ان ذکر شده است در خوشبختی و سعادت هر انسان سه روز خیلی مهم است یک روزی که انسان متولد میشود , روزی که انسان  میمیرد و روزی که دوباره متولد میشود و خدا در قران فرموده است انسان دقت کن تولد, مرگ و دوباره زنده شدن تو روز سلامت باشد.

 

وی افزود: اگر این سه روز با تار و پود سلامتی برگزار شود هیچ جای نگرانی برای انسان نیست.

 

خطیب نماز جمعه همدان به بیان مبحث سلامت تولد, سلامت مرگ و سلامت زنده شدن روز قیامت پرداخت و افزود:بعضی از انسانها در یک خانواده با تقوی فرزند به دنیا می اورند و در خانواده ای دیگر این موضوع مطرح نیست و بچه با انواع عیب و نقص ها به دنیا می اید.

 

وی در ادامه در خطبه های دوم نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور گفت: اگر فقط همین نماز جمعه بود برای ما کافی بود.

وی اظهار کرد: نماز جمعه غریب است و هیچ کس تبلیغ نماز جمعه را نمی کند .

ایت الله محمدی افزود: ما راجع به نماز جمعه امر به معروف و نهی نمیکنیم البته نماز جمعه شهرستان همدان نسبت به جمعیتش بهترین نماز جمعه را در سطح کشور دارد.

وی در پایان با بیان اینکه قدر نماز جمعه را بدانید افزود: نماز جمعه در هشت سال دفاع مقدس ما را نجات داد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان