اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. ارديبهشت 1398 - 15:03   |   کد مطلب: 30944
امام جمعه همدان گفت:شخص کارگر بنابراین در جامعه کارگران باید از امنیت شغلی مناسب برخوردار باشند ,در طی سال به معیشت انان توجه شود

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان در خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه امروز  پس از دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت :اگر شما همت هدایت و اراده راهیابی به ملکوت خداوند داشته باشید خداوند تقوا را نصیب شما می کند انسان باید اراده حرکت به سمت تقوای الهی را داشته باشد تا  پس از قدم گذاردان در این  راه هدایت ,توفیق های بیشتر   از سوی خداوند متعال کسب کند .

 

حجت الاسلام و المسلمین خاطر نشان کرد  :در سوره بقره آیه 38  خداوند متعال اشاره داشته است "همه شما وارد عالم هبوط می شوید ."خداوند ما را به عالم فرستاده است اما ما را رها نکرده است یکی از وظایف خداوند متعال هدایت گری است هدایت انسان در عالم به سبب اسباب صورت می گیرد .

 

وی ادامه داد:فردی از حضرت علی (ع) پرسید فتنه هایی که در جامعه ایجاد می شود به چه علت است؟ امام علی (ع) فرمود" زمانی که فتنه ای رخ می دهد تشخیص حق و باطل مشکل می شود پس از عبور از فتنه می توان حق را از باطل جدا کرد.

 

وی ابراز داشت :در کشور عربستان 37 نفر از شیعیان اعدام شدند بدون انکه ندایی از داعیان  حقوق بشر ایجاد شود  18 ماه شمشیر بر دوش خواهد گرفت و تمام خونخوراان را به سزای اعمالشان خواهد رساند .

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان در خطبه دوم به مناسبت های هفته جاری  اشاره داشت :در اغاز انقلاب توکل ما نسبت خداوند بیشتر بود در واقعه طبس خداوند نیروی دشمن را با شن های طبس زمین گیر کرد اما توکل و اراده ما کمتر شده است .

 

وی اظهار کرد: در خصوص روز کار و کارگر ,تولید ثروت در جامعه فضیلت است در تجلیل از کار روایت داریم که دعای شخص بیکار حتی اگر عابد باشد نیز مستجاب نمی شود .

 

حجت الاسلام شعبانی گفت: کارگر در جامعه ما باید مورد احترام قرار بگیرد و اگر تولید مختل شود کارگر و کارفرما همزمان متضرر می شوند و شخص کارگر بنابراین در جامعه کارگران باید از امنیت شغلی مناسب برخوردار باشند. و در طی سال به معیشت انان توجه شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان