اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. اسفند 1397 - 15:55   |   کد مطلب: 30658
امام جمعه همدان با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری یکی از نقطه های عطف تاریخ است گفت: علم و پژوهش یکی از وسیله های عزت هر کشور است و روی دیگر دانایی توانایی است که ما در دو دهه اخیر در این خصوص رشد چشم گیری داشته ایم

به گزارش صبح الوند،آیت الله طه محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه همدان ضمن دعوت همگان به تقوی الهی به بیان نکاتی قابل توجه از بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: این بیانیه که یکی از نقطه های عطف تاریخ باقی خواهد ماند .

 

وی به تشریح بیانات رهبری در خصوص علم و پژوهش پرداخت و گفت: علم و پژوهش یکی از وسیله های عزت هر کشور است و روی دیگر دانایی توانایی است و دنیای غرب به کمک دانش توانسته اینقدر نفوذ داشته باشد.

 

امام جمعه همدان ادامه داد: کشورهای غربی با وجود تهی بودن اخلاق با استفاده از علم توانستند با با تزریق سبک رندگی غربی به کشورهای فقیر به اهداف خود برسند.

 

وی با اشاره به پیشرفت علم در کشور ایران گفت: نزدیک به دو دهه است که رشد علم در ایران آغاز شده است و با 11 برابر شتاب رشد متوسط علم در جهان به پیش رفته است که مایه تعجب همگان شده است.

 

آیت الله محمدی با بیان اینکه با وجود تحریم ها در برخی از رشته ها رتبه نخست داریم گفت: هیچ ملتی با جهل به حایی نرسیده و همه کشورهایی که قدرت نمایی میکنند به کمک علم پژوعش فناوری بوده است.

 

وی اظهار کرد: در زمان سلاطین بی سواد و کم سواد قاجار و پهلوی با وجود اینکه ایرانی ها دارای استعداد درخشان هستند چرا ما باید از لحاظ علمی عقب می ماندیم و اختیارمان را به دست غریبه ا میسپردیم و اگر در آن موقع میرفتیم توپ و تانک درست میکردیم الان اینقدر کشور ایران تکه تکه نشده بود.

 

امام جمعه همدان با اشاره به بیانات استاد مطهری که فرمودند   هیچ مکتب اسمانی و زمینی برای فرا گرفتن دانش به اندازه دین اسلام ما را ترغیب نکرده است افزود: متاسفانه هیچ ملتی هم مثل مسلمانها عقب مانده نبوده است اما امروز به برکت شهدا, انقلاب, مقام معظم رهبری و.... بالاترین پیشرفت ها را از لحاظ علمی داریم.

 

آیت الله محمدی تصریح کرد: همه این پیشرفت ها را در سایه تحریم و جنگ انجام داده ایم .

 

وی با اشاره به بهانه های دشمن در خصوص فعالیت های موشکی و هسته ای ایران گفت:  دشمنان ایران در صورتی که میدانند دین ما اجازه استفاده از کلاهک اتمی را نمیدهد باز هم درصدد جلوگیری ما هستند و اینکه  چرا اسرائیل باید ده ها کلاهک اتمی داشته باشد اما ما نداشته باشیم و ما اگر موشک ساختیم برای دفاع از خودمان بوده است.

 

امام جمعه همدان بیان کرد: در خصوص پیشرفت های علمی ایران باید بگوییم روی هم رفته این ایران اسلامی قبل از انقلاب با الان کلی فرق دارد در آن زمان دانشجوهای ما میرفتند خارج از کشور الان از کشورهای دیکر می ایند کشور ما و این به معنای پیشرفت است.

 

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) به بیان فضایل اموختن علم از دیدگاه حضرت پرداخت و گفت: ان سری از عالمان شیعه که بیش از دیگران درس خواندند و نشر معارف دین کردند انها روز قیامت درجشون خیلی بالاتر از دیگران است.

 

آیت الله محمدی با اشاره به سخنان آیت الله جوادی آملی که گفتند ما علم غیر اسلامی نداریم گفت:ما تنبلی کردیم کافرها رفتند به ان علم دست پیدا کردند اما علم در دل کافرنمیتواند قرار بگیرد چون اگر در اختیار آن باشد میرود خیانت میکند.

 

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب مکتب اسلام, قرآن و تشیع خیلی رشد کرده است افزود:ما در همدان یک نماز جمعه نداشتیم الان قریب 1000 نماز جمعه داریم و شکرگزاریم که الآن نماز جمعه همدان یکی از باشکوه ترین نماز جمعه ها هست.

 

امام جمعه همدان در ادامه به رشد حوزه های علمیه در استان همدان پرداخت و گفت: حوزه علمیه قبل اینکه برای اقایان واجب باشد برای خانم ها واجب است چون تقش تربیتی دارند

 

وی در ادامه به الگو گرفتن از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س ) اشاره کرد و گفت:  ما نباید فقط در وفات و ولادت حضرت گریه یا جشن بگیریم بلکه باید از شیوه های تربیتی و سبک زندگی ایشان درس فرا بگیریم.

 

آیت الله محمدی در خطبه های دوم این هفته نماز جمعه همدان ضمن اشاره به مناسبت های هفته جاری و همچنین درگذشت ایت الله مومن  گفت:  اگر ما دینمان که دین حق است را یافتیم و از آن پیروی می کنیم مدیون علما هستیم و هیچ حقی در نزد خداوند بالاتر از هدایت نیست.

 

وی ادامه داد:دقت کنید از تاریخی که تشیع به این استان قدم گذاشته است چه پیشرفت هایی داشته ایم.

 

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: امیدواریم مسولین با وظایفشان اشنا شوند و جلوی این گرانی ها گرفته شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه این انقلاب نتیجه عملکرد روحانیت ما بوده است افزود: امام بزرگوار ما یک عمر زجر کشید تا شد انقلاب این اسان نیست و منافقین بزدل که مناظر بودند بعد از رحلت امام(ره) نقشه هاب خود را عملیاتی کنند با انتخاب سید علی خامنه ای نقشه هایشان با نافرجام ماند.

 

آیت الله محمدی در پایان تاکید کرد : ما ملت پیروز هستیم و شکست نداریم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان