اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. آبان 1396 - 13:11   |   کد مطلب: 27152
امام جمعه همدان با اشاره به پیاده روی عظیم اربعین گفت: این یک امر غیبی و از سوی خداوند می باشد.

به گزارش صبح الوند، ایت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه اهی این هفته نماز جمعه همدان ضمن دعوت همگان به تقوی الهی به بیان فضایل پیاده روی اربعین پرداخت و گفت:چرا اربعین به این شکل درامد ان همان کربلایی است که سی سال صدام جلوی ان را گرفتدحالا چه شده کلی جمعیت از کل جهان میایند و این حرکت عظیم از کجا نشات میگیرد.

 

وی با اشاره به دو حدیث در خصوص زیارت امام حسین (ع ) گفت: این دو حدیث  اشاره یه این دارد که خداوند در دل بندگانش معرفت و در خصوص مظلومیت امام حسین (ع) یک اتشی قرار داده که این اتش تا قیامت خاموش نمیشود.

 

 

امام جمعه همدان افزود: اگر معرفت نباشد قلب نمیسوزد و اگر قلب نسوخت اشک جاری نمیشد, معرفت و حرات  دست به دست هم دادند و این اربعین با عظمت را افریدند.

 

وی اظهار کرد:اگر امام حسن و حسین (ع) نبودند اسمی از اسلام نامی نمانده بود, علم اسلام را اباعبدالله (ع) بلند کرد و عزاداری سالار شهیدان هرسال با شکوه تر از سال قبل برگزار میشود.

 

ایت الله محمدی با اشاره به شکست عناصر داعش در منطقه گفت: داعش با هزاران وعده و پولهای فراوان نتوانسته جمعیتی به اندازه جمعیتی که برای پیاده روی اربعین میروند جذب کند و اربعین یک امر غیبی است.

 

 

وی در ادامه در خطبه های دوم نماز جمعه به بیان اهمیت پدافند غیر عامل پرداخت و گفت: پدافند غیر عامل این است که اگر دشمن خباثت و حماقت کرد کاری کنیم که هجمه و حمله او هیچ تاثیری نداشته باشد یا ان را  به حداقل برسانیم.

 

 

امام جمعه همدان در پایان تاکید کرد: ادارات و منابع حیاتی خود را طوری باید بسازیم تا تلفات جانی و نیازمندی ها را به حداقل برسانیم.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان