اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. خرداد 1396 - 19:12   |   کد مطلب: 25335
‌‌آئین نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان همدان برگزار گردید و ائمه جمعه در خطبه های امروز به مسائل مختلف روز و بررسی ابعاد شخصیتی امام راحل پرداختند.
قدرت امروز ایران اسلامی یادگار امام خمینی است

به گزارش صبح الوند به نقل از نافع، نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته نیز با حضور پرشور و ولایتمدار مردم استان همدان اقامه گردید و ائمه جمعه سراسر این استان به ایراد خطبه ها پرداختند.

 

مشروح خطبه های نماز جمعه در استان همدان

 

همدان

ماه رمضان یعنی انسان تسلیم نفس اماره نشود/عید فطر جشن پیروزی است پیروزی نفس بر لذات دنیایی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان آیت الله محمدی در خطبه این هفته اظهار داشت: مسئله قدر شناسی در عالم گم شده است و یکی از این چیزها همین ماه رمضان با تمام برنامه های زیبای آن است و برداشت های کوچک باعث می شود که این ماه مبارک حایگاه خود را نداشته باشد.

وی ادامه داد: در ابعاد سازنده و نورانی ماه رمضان بخواهیم صحبت کنیم انسان غرق می شود اما خدا در قرآن وقتی می فرماید روزه بر شما واجب شده است بعد از آن می فرماید اگر برنامه های ماه رمضان را رعایت کنید به تقوا می رسید.

آیت الله محمدی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان خطبه متقین حضرت علی در نهج البلاعه را باید باز کنند معنی تقوا را اکثرا به خوبی درک نمیکنیم  و یک نیروی قدرتمند درونی انسان است که او را از هر بدبختی نجات می دهد و نمی گذارد انسان سقوط کند.

 

وی افزود: با پیشرفت صنعت امروز کامیونهای مجهزی ساختند که ظرفیت زیادی دارد و این وسیله نقلیه در فراز و نشیب ها نیاز به عمل بازدارنده و ترمز دارد که تقوا برای انسان همین نقش را دارد

خطیب جمعه همدان تصریح کرد: ایمان قوه خویشتنداری هر انسان است که باید اینقدر قوی باشد که در برابر لذت های مادی انسان را بازدارد.

 

 رزن

 

امام خمینی(ره) انقلاب را به پیروزی رساند

 

عبدالعظیم مولازاده امام جمعه رزن ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: امام انقلاب را به پیروزی رساند و جنگ را بخوبی مدیریت کرد.

 

وی افزود: شعرهای امام  نشان دهنده برای عطش ایشان برای وصال است، امام زاهدی به تمام معنا بود.

 

مولازاده روز قیام ۱۵ خرداد روز بزرگی  برشمرد و افزود: وقتی امام در ۱۲ خرداد سال ۴۲ در فیضیه بر علیه رژیم آمریکا و شاه و اربابانشان سخنرانی میکند، دستگیر می شوند و مردم برای این دستگیری ایشان قیام میکنند و سمت حرم مطهر می روند، آن زمان  صحن حرم و خیابان های اطراف حرم از مردم پر شدند.

 

این عالم برجسته خاطرنشان کرد: عده ای از مردم قم شهید می شوند و عده ای دیگر دستگیر می شوند و این اقدام تا عصر ادامه داشته است سپس مردم استانهایی نظیر قم و تبریز و وارد شدند.

 

وی تأکید کرد: امام در ۱۵ خرداد توانستند نطفه و‌کلید انقلاب را آغاز کنند.

 

 اسدآباد

امام جمعه اسدآباد سند 2030 محقق شده و جای توجیه ندارد

 

حجت الاسلام سید موسی حسینی مجد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد با اشاره به آثار و برکات ماه رمضان، رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان را تاکید کرد.

وی با اشاره به مناسبتهای مختلف هفته جاری، گفت: 14 خرداد سالروز رحلت بزرگ مرد تاریخ حضرت امام (ره) است که داغ این رحلت همواره بر دلها سنگینی می کند.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به وصیت نامه امام از منظر مختلف  گفت: تقویت حاکمیت اسلامی در اندیشه امام بود که باید این مهم را همه مسئولان در دستور کار قرار دهند.

 وی به بدحجابی در جامعه اشاره کرد و گفت: جامعه و حکومت ایران اسلامی است و نباید با بی توجهی به بسیاری از مسائل مانند بدحجابی و بی حجابی موجب هرج و مرج در  جامعه شویم.

وی به امضا سند 2030 اشاره کرد و گقت: رهبر انقلاب با شجاعت تمام این مسئله را گوشزد کردند و این سند محقق شده و جای توجیه ندارد.

وی بکی از دغدغه های امام را تعالی رشد علمی دانست و گفت: باید امروز با تقویت نظام در رشد علمی عقب نمانیم.

حسینی مجد از جوانان خواست با مروری بر ابعاد شخصیتی امام و وصیتنامه ایشان یادو خاطره ایشان را زنده نگه دارند.

وی بر حضور مردم در مراسم محفل قرآنی مسجد جامع تاکید کرد.

 

ملایر

قدرت امروز ایران اسلامی یادگار امام خمینی است

 

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر برقراری در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر در پارک سیفیه با تاکید بر تقوای سیاسی در کنار تقوای الهی اظهار داشت : خدا همانگونه که در قرآن بر اقامه نماز و روزه گرفتن شفارش کرده بر قرار ندادن کفار به عنوان اولیا خود تاکید کرده است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید درباره اولیا قرار ندادن کفار بیان کرد: کسانی که به دشمنان چراغ سبز نشان داده و آنان را کدخدا می دانند باید بدانند آنها همانهایی هستند که در رژیم طاغوت امام (ره) را 14 سال از کشور دور کردند.

امام جمعه ملایر  با اشاره به هشدارهای قرآن درباره یهود و نصارا گفت: خدا در قرآن بیان کرده که یهود و نصارا را بهدعنوان اولیا خود قرار ندهید چرا که اینها با هم هستند تا شما را نابود کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز رحلت امام خمینی(ره) بیان کرد: قدرت امروز ایران اسلامی در جهان و اقتدار این کشور در مقابل ابر قدرت ها ثمره و یادگار رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) است.

وی گفت: امام جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی را برای این کشور ارمغان آورد و حکومت امام بر خواسته از مردم و برای مردم بود.
حجت الاسلام برقراری تاکید کرد: جوانان که امام را ندیده اند برای شناخت این رهبر کبیر به وصیت نامه آن مراجعه کنند و معرفی امام خمینی بدون وصیت نامه تقلبی است.

وی با اشاره به دو بند از وصیت نامه امام خمینی(ره) بیان کرد: اگر ما به وصیت نامه امام عمل می کردیم شاهد امضای سند ننگین 2030 نبودیم.

امام جمعه ملایر بیان کرد: مسئولین مردم را به فکر و وصیت نامه امام نرسانده اند و می گویند به رهبر انقلاب اخبار غلط می رسانند.
وی تاکید کرد: مسئولین باید مراقب حرف های خود باشند و بدانند به چه خیمه ای حمله می کنند.

حجت الاسلام برقراری سالگرد امام خمینی(ره) را بهترین زمان برای بازخوانی سخنان امام دانست و بیان کرد: 28 سال از رحلت امام گذشته و جانشین وی ذره ای زاویه با رهبر کبیر انقلاب نگرفته است.

وی با اشاره برگزاری جشن گلریزان در ماه رمضان بیان کرد: مردم به مردم یمن و مشکلاتی که برای آنان پیش آمده کمک کنند.

امام جمعه ملایر به جابه جایی مکان  نماز جمعه بیان کرد: مصلی در حال ساخت است و از مردم بابت مشکلات عذرخواهی می شود و اگر مشکلی در مکان نماز جمعه است به ستاد نماز جمعه گزارش شود.

 

نهاوند

امام خمینی(ره) یک ظرفیت عظیم برای رسیدن ما به کمال انسانیت است

مام‌جمعه نهاوند گفت: امام خمینی(ره) یک حقیقت همیشه زنده و شخصیتی باایمان و اخلاص و یک ظرفیت عظیم برای رسیدن ما به کمال انسانیت است.
به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: ملت بزرگوار و مؤمن ایران اسلامی با هدایت‌های پیامبرگونه امام خمینی(ره) موفق شد بر طاغوت زمان پیروز شود و برای همیشه ملت ایران را در دنیا عزتمند کند.
وی اظهار داشت: همه ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خاصی است که باید هرچه می‌توانیم در این زمینه تحقیق داشته باشیم وزندگی سیاسی و ویژگی‌های اخلاقی این شخصیت عظیم را در زندگی خودمان پیاده کنیم.
امام‌جمعه نهاوند افزود: به فضل خدا آرمان‌ها و ارزش‌های امام راحل بعد از رحلت جان‌گداز ایشان به دست مقام معظم رهبری حفظ شد و مسیر حرکت انقلاب شکوهمند اسلامی باقدرت ادامه یافت.
مغیثی گفت: امام خمینی(ره) برای همیشه تاریخ و برای همه نسل‌ها همیشه زنده است چون ایشان شخصیتی باایمان، اخلاص، متعبد، اخلاق مدار و رهبری شجاع و مدبر بود که به همه جنبه‌های زندگی بشریت توجه داشت و آثار و جنبه‌های مختلف زندگی ایشان دارای ظرفیتی عظیم برای رسیدن ما به کمال انسانیت است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان