اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. دى 1395 - 8:11   |   کد مطلب: 23346
مشاور معاون فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از مهمترین راه‌های رسیدن به اقتصاد مقاومتی برندسازی برای محصولات داخلی است، گفت: 1800 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، نادر هاشمی  در همایش کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی در ملایر با اشاره به بحث مهم اقتصاد مقاومتی و آیتم‌های مطرح شده آن از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک بحث از مقاومت بوده که کلیدواژه آن مقاومت در برابر مشکلات اقتصادی است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای حرکت به سمت صادرات، تولیدات داخلی و تکیه بر منافع و داشته‌های خودمان است گفت: هر حرکتی که به سمت توسعه این سه مقوله باشد از نگاه ما برایمان در قالب اقتصاد مقاومتی مفهوم پیدا می‌کند.

مشاور معاون فناوری رئیس جمهور گفت: اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی توسعه بخش صادرات، کیفیت بخشی به تولیدات داخلی و برندسازی می‌تواند در فضای کسب و کار و توسعه اقتصادی نقش ارزنده‌ای را ایفا کند.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات سد راه صادرات باید برداشته شود گفت: اگر بتوانیم با تعهدات خود این مقاومت را در برابر مشکلات داشته باشیم می‌توانیم به مفهوم اقتصاد مقاومتی را در بحث صادرات برسیم.

هاشمی با بیان اینکه برای موفقیت در تولید داخلی نیز باید با همین نگاه پیش برویم تصریح کرد: در این زمینه نیز باید اعتبار خومان را حفظ کرده و مقاومت و کارآفرینی را در نگاه خود داشته و با کمبودها بسازیم و امیدمان برای موفقیت بیشتر به آینده باشد.

 وی با بیان اینکه یکی از مهمترین راه‌های رسیدن به اقتصاد مقاومتی برندسازی برای محصولات داخلی است گفت: برندسازی با شناخت بازار و کیفیت محصولاتمان حاصل می‌شود.

مشاور معاون فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: نیاز است برای برندسازی محصولاتمان ادبیات یک برند را رعایت کرده تا بتوانیم محصولمان را صادر کنیم.

وی با بیان اینکه شهرستان ملایر از نظر محصولاتی چون شیره و منبت می‌تواند بازار خوبی داشته باشد افزود: باید بازارهای موجود را شناخت و در راستای برندسازی و بالا بردن کیفیت یک محصول برای ایجاد برند تلاش کرد.

هاشمی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی می‌تواند در تمام لایه‌های اجتماعی اجرایی شود گفت: این مهم می‌تواند از سطح خرد تا کلان مفهوم داشته باشد و از درون یک خانواده شروع شده و در سطح کلان ادامه پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور گفت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور زیاد است اما به خاطر ازدیاد این شرکت‌ها همه آنها به ثبت نرسیده است.

مشاور معاون فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه این شرکت‌ها حمایت دولتی ندارند تصریح کرد: این شرکت‌ها بیشتر نیازمند حمایت و قانونگذاری هستند.

وی با اشاره به فعالیت یک‌هزار و 800 شرکت دانش‌بنیان در کشور اظهار داشت: 800 مورد از این شرکت‌ها شرکت راهبر هستند.

هاشمی با بیان اینکه اگر این شرکت‌ها حمایت شوند می‌توانند باعث ایجاد شرکت‌های جدید شوند، از فعالیت 450 شرکت دانش‌بنیان هایتک در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها در حوزه‌های هایتک و آی سی تی، مهندس پزشکی، هواپیمایی بیوتکنولوژی و.. فعالیت دارند.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان