اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. آذر 1395 - 9:23   |   کد مطلب: 22406
رییس اداره اوقاف استان همدان اظهار کرد: برخی با اهداف سیاسی سعی در تخریب اوقاف دارند که ما در این موج سواری آنان را همراهی نخواهیم کرد.

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام محمد کاروند در نشست خبری دهه وقف در همدان  با اشاره به نامگذاری  دهه وقف گفت:  که ما اتکا به این دهه نمی کنیم و برنامه به این صورت است قریب یک ماه را اختصاص به وقف دهیم.

 

وی با بیان اینکه وقف فقط به معنای وقف در اموال نیست اظهار کرد: کسانی که جان خود را از جمله در این یک سال گذشته در راه حفظ اسلام می گذارند هم نوعی وقف انجام میدهند.

 

رییس اداره اوقاف استان همدان با بیان اینکه ما هیچ شهری در استان همدان نداریم که موقوفه در آن نباشد اظهار کرد: اگر بخواهیم یک نگاه ویژه ای به بحث وقف داشته باشیم تا کسی رنج مردم را نفهمد نمی آید اموال خودش را وقف کند

 

وی با اشاره به اینکه 800 نوع نیت وقف قدیم و جدید  شناخته شده است به بیان برخی از وقفهای جالب پرداخت و گفت:  یک وقف در داشتیم فارس که درختهای گردو و بادام را وقف کودکان که وارد مسحد میشوند برای تشویق برای نماز کرده بود و دیگری در اصفهان موفوفه ای که وقف شده که گندم کاشته شود انبار شود و در فصل سرما در مسیر رفت و آمد پرندگان توریع شود که دراینجا واقف نگاهی به محیط زیست در طبیعت داشته است.

 

حجت الاسلام کاروند بابیان اینکه موقوفات استان در همدان چه نگاهی دارند پرداخت و گفت:بزرگترین موقوفه همدان موقوفه بهاءالملک است که از جمله آن روضه خوانی و دارو و درمان در روستاهایی است که نام برده است.

 

وی به بیان برنامه های دهه وقف پرداخت و اظهار کرد: برگزاری همایش همه واقف باشیم که در آن از فعالان عرصه وقف تجلیل خواهدشد و برپایی ایستگاه همه واقف باشیم از برنامه های ما دراین دهه هست که به برکت این ایستگاه ها وقف های جدیدی اتفاق افتاده است.

 

رییس اداره اوقاف استان همدان  با بیان اینکه 30 مورد از عرصه های  زمین هایی که زمینه اقتصادی مناسبی دارد به سرمایه گذاران معرفی خواهیم کرد افزود: یکی از وظایف اوقاف اجرای امین نامه واقفین است و از جمله کارهای ما خرید تجهیزات بیمارستانی در بیمارستان های موقوفی و دیگری توزیع سبد کالا است .

 

وی ادامه داد: امسال  بیش از 2000 خانواده را اطعام کردیم و اکیپ پزشکی در فامنین راه اندازی کردیم و همچنین قریب 40 راس گوسفند را در بین نیازمندان توزیع کردیم همچنین اعزام 83 نفر زائر اولی به مشهد را داشتیم.

 

حجت‌الاسلام کاروند اظهار کرد: کاروند با بیان اینکه تعداد وقف‎های جدید از ابتدای مهرماه امسال تاکنون 26 مورد بوده است، افزود: از ابتدای سال تاکنون 53 مورد وقف جدید ایجاد شده که 14 مورد آن در هفته وقف بوده است.

 

وی  ادامه داد: در ایام ماه محرم و صفر 830 میلیون تومان به 95 هیات مذهبی از محل موقوفات کمک مالی شد.

 

رییس اداره اوقاف استان همدان  در ادامه به خدمات انجام شده در اربعین حسینی پرداخت و افزود: اداره اوقاف استان همدان پنج موکب برای زائران اربعین برپا کرده بود که سه موکب در استان، یکی در مرز مهران و دیگری در کربلا بوده است.

 

* 180 میلیارد تومان از دستگاه‎های اجرایی استان مطالبه داریم

حجت‌الاسلام کاروند در خصوص مطالبات اوقاف و امور خیریه استان از دستگاه های اجرایی بیان کرد: اداره اوقاف استان نزدیک به 180 میلیارد تومان از دستگاه‎های اجرایی استان مطالبه دارد که این مطالبات مستندسازی شده و سه ماه پیش به تفکیک شهرستانی ارسال شده تا در سطح ملی پیگیری شود.

 

وی با بیان اینکه برخی با اهداف سیاسی به دنبال تخریب وقف هستند گفت: ما نمی‎خواهیم موج‌سواری انجام دهیم و  اگر برابر صحبت‎ها و مصاحبه‌های این افراد سکوت می‌کنیم، برای این است که به آنها برای موج‏‎سواری دیگری کمک نکنیم.

 

رییس اداره اوقاف استان همدان  افزود: در این موج سواری ها اگر ضربه ای زده شود به نوع نگاه مردم می شود و در سالهای قبل شاهد بودیم اما بعضی از اتفاقات سبب شده که موقوفات در آن روستاها کم  باشد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در پایان رابطه با زمین‏‎خواری، اظهار کرد: در بحث احیای موقوفات هیچ ملاحظه‎ای را نداریم و جا دارد از دادگستری  که همیشه ما را حمایت کردند تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان