اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. مرداد 1397 - 21:13   |   کد مطلب: 29657
فرماندار شهرستان همدان، با بیان اینکه بیشترین تمرکز ستاد تنظیم بازار روی قیمت گوشت، لبنیات و مایحتاج ضروری مردم است گفت: هیچ گونه نگرانی از جهت کالا ضروری شهرستان و استان وجود ندارد و مردم باید توجه کنند که تحت تاثیر شایعات قرار نگیرند چراکه مشکلی در بازار نیست.

به گزارش صبح الوند، علی تعالی، فرماندار شهرستان همدان صبح امروز درنشست خبری ضمن گرامیداشت هفته خبرنگار به شرایط کنونی کشور اشاره کرد و گفت: شرایط امروز کشور حساس است و بدن شک  اتفاقاتی که در سطح بین المللی و در زمینه اقتصادی طی چند ماه اخیر پیش آمده مردم را دغدغه مند کرده و رسانه ها نقش تاثیر گذاری در تقویت اتحاد و همگرایی مردم دارند.

وی با بیان اینکه کشور از از اوایل انقلاب اسلامی در برهه هایی از زمان در معرض خطرات و آسیب های برون مرزی و داخلی بوده افزود: در سایه اتحاد و همبستگی ملت و همچنین راهنمایی های حضرت امام و رهبری توانستیم از بحران و تنش ها عبور کرده و در فراز هایی از زمان که جامعه با خطرات فراوان حتی تجزیه نیز روبه روشد مقابله کنیم.

تعالی با تاکید بر اینکه دشمنان با تشکل تبلیغاتی عظیم در فصای مجازی و رسانه های مکتوب و تصویری سعی دارند فشار روانی به کشور وارد کنند تصریح کرد: دراین شرایط نقش رسانه ها مهم است و انتظار داریم رسانه ها و مطبوعات سیاه نمایی های دشمن را به همراه نقاط مثبت که ارزش دارد به اطلاع مردم برسانند و نظام را در مقابل فشار روانی و تبلیغاتی دشمن کمک کنند.

فرماندار شهرستان همدان، در ادامه با اشاره براینکه اعتماد برخی اقشار مردم دچار خدشه شده و دشمن سعی دارد با حمایت این گونه افراد آنان  را در مقابل نظام قرار دهد اظهار کرد: مردم باید همه اطلاعات صحیح را به خوبی دریافت کنند و رسانه ها موظفند در راستای اعتماد سازی اقدام کنند.

وی از انتقادات سازنده و به حق رسانه ها و مردم استقبال کرده و گفت: هرچه رسانه ها بیشتر وارد نقد شوند برای مسولین نظام ارزشمندتر است اما باید این را هم در نظر گرفت که رسانه باید مقابل سیاه نمایی ها بایستد.

تعالی، ضمن تاکید بر اینکه هرزمان اقشار مردم با هم متحد بودند در شرایط خطیر از مراحل خطرناک گذر کردیم افزود: باید تلاش کنیم از مسایل تفرقه انگیز فرار کنیم، امروز جداکردن بخش های مختلف جامعه خیانت به نظام است و همه دوستداران نظام باید بتوانند در حلقه خودی جامعه قرار داده بشوند.

*مردم گله مند، اما هوشیارند

فرماندار شهرستان همدان، با بیان اینکه مردم نسبت اوضاع اقتصادی جامعه گله مند هستند یاد آور شد: درست است که مردم گله مندند اما نسبت به کسانی که در گذشته بیشترین خیانت هارا به مردم داشتند هوشیارند و امید است با تصمیماتی که سران سه قوه با همدلی یکدیگر میگیرند از این مرحله حساس امروزی گذر کنیم.

وی در ادامه  میزان دریافت اعتبارات استانی در سال 96 را مبلغ 62 میلیاردتومان اعلام کرد و گفت: مبلغ 63 میلیارد تومان را نیز از راه ملی و رایزنی نمایندگان دریافت کردیم که میتوان گفت در مجموع 125 میلیارد تومان اعتبار دریافت شد.

تعالی از کاهش اعتبار استانی در سال 97 خبر داد و تصریح کرد: تاکنون میزان دریافت اعتبار استانی40 میلیارد تومان بوده و تا به امروز 12 میلیارد نیز به کمک نمایندگان دریافت کردیم.

وی در خصوص برنامه های هفته دولت در استان با اشاره بر اینکه برنامه ها در حال جمع بندی است اظهار کرد: افتتاح  13 یا 14 پروژه خوب در مرکز  استان خواهیم داشت.

 

*اجناس و کالاها قیمت گذاری می شوند

فرماندار شهرستان همدان، ضمن بیان اینکه پس از آنکه بازار دچار تلاطم شد مصوبه ای مبنی برتشکیل ستاد تنظیم بازار از طرف دولت دریافت شد یاد آور شد: این جلسه هرهفته در استان تشکیل می شود و تصمیمات خوبی نیز گرفته میشود و در حال حاضر بیشترین تمرکز روی قیمت گوشت و لبنیات و مایحتاج ضروری مردم است.

تعالی از قیمت گذاری روی اجناس و کالاها خبرداد و گفت: تاکید استاندار بر روی این موضوع است و در این دوره قرار است ستاد تنظیم بازار با جدیت بیشتری کار کند؛ پس از بالارفتن قیمت گوشت بارایزنی هایی که با جهاد کشاورزی داشتیم قرار شد هفته ای 20 تن گوشت به استان برسد تا قیمت ها کاهش یابد.

 

وی ضمن تاکید براینکه هیچ گونه نگرانی از جهت کالا ضروری شهرستان و استان وجود ندارد تصریح کرد: شایعات زیادی در این خصوص است اما در کل از نظر وجود گوشت، لبنیات و امثالهم مشکلی در بازار نیست و مردم ما باید توجه کنند که تحت تاثیر شایعات قرار نگیرند.

فرماندار شهرستان همدان، در پاسخ به اینکه قیمت نان افزایش خواهد داشت یا خیر عنوان کرد: با توجه به درخواست هایی که از طرف اتحادیه شده و با توجه به این که چهار سال قیمت نان ثابت بوده طبیعی است که باید در دستمزد کارگران نانوایی و هزینه ها تجدید نظر کنیم و این موضوع در درست بررسی است و به زودی اعلام میشود مگر اینکه دولت در شرایط دیگری قرار گیرد و اعلام نکند.

*اشتغال و کسب و کار کوچک در حال پیشرفت است

تعالی در ادامه به موضوع اشتغال در استان پرداخت و اظهار کرد: در شهرستان روی اشتغال و کسب و کار کوچک را متمرکز شده و به نتایج بسیار مثبتی رسیده ایم و در حال حاضر در منطقه یکن آباد 5 تولیدی راه اندازی شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه جمعیت استان در حال افزایش است و استان مهاجر فرست نیست افزود: اختلاف آماری همیشه در کشور وجود داشته و  در حوزه هایی که آمار داده می شود اتحادی وود ندارد و بهتر است نشستی تخصصی ایجاد شود و صاحبنظران  فاکتورهای مورد نظر خود برای آماری که قبول دارند را بیان کرده و نتیجه واحد برسیم.

فرماندار شهرستان همدان، با بیان اینکه ستاد باز آفرینی مختص مناطق کم برخوردار تشکیل شده است و در سال گذشته اعتباری حدود 15 میلیارد تومان و امسال 30 میلیارد تومان برای این مناطق در نظر گرفته شده است تصریح کرد: باز آفرینی مناطق کم برخوردار کاری اساسی است که پیشرفت خوبی داشته و بر اساس نیازمندی ها طبق برنامه ریزی ستاد پیش می رویم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان