اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. آذر 1396 - 9:18   |   کد مطلب: 27853
فرماندار همدان با بيان اينکه اجراي 20 پروژه براي مناطق کم برخوردار همدان در حال پيگيري است، گفت: در صورت به نتيجه رسيدن مجموعه اين پروژه‌ها در مناطق کم‌برخوردار وضعيت مناسبي از لحاظ فرهنگي، ورزشي و درماني خواهيم داشت.
پيگيري اجراي 20 پروژه در مناطق کمتر برخوردار همدان

به گزارش صبح الوند، علي تعالي در ستاد بازآفريني پايدار شهر همدان، با بيان اينکه اعتبارات ما امسال اسناد خزانه ملي شده و پول نقد نداريم، اظهار کرد: به منظور اجراي پروژه‌ها و انجام کارها بايد دستگاه‌هاي اجرايي همپوشاني داشته باشند.

 

وي با تأکيد بر اينکه در راستاي پيگيري پروژه‌هايي که در ستاد بازآفريني استان تصويب شده بود به نقطه ايده‌آل نرسيديم، افزود: با توجه به تصويب اعتبار 15 ميليارد توماني براي پروژه‌هاي اولويت‌دار حاشيه شهر همدان و تأمين آن از طريق استانداري، فرمانداري، شهرداري و راه و شهرسازي در حد امکان در خصوص تملک زمين‌ها و مباحث حقوقي کار انجام شده است.

 

فرماندار همدان با بيان اينکه تقريباً اکثر پروژه‌ها در حاشيه شهر به نتيجه رسيده و پيگير سرعت بخشيدن به ادامه کار هستيم، گفت: بايد جلسات مکرر به منظور پيگيري کارها برگزار شود؛ برخي مسائل ريز فني نيز بايد در کميته‌هاي کارشناسي پيگيري شود.

 

وي ادامه داد: البته در همدان روال اينگونه است که وقتي پروژه‌اي بخواهد انجام شود، گيرهاي قانوني و بروکراسي مقداري اذيت مي‌کند.

 

تعالي با تقدير از اعتبارات در نظر گرفته شده سپاه به منظور اجراي پروژه‌ها در مناطق کم‌برخوردار و حاشيه شهر همدان، افزود: اجراي حدود 20 پروژه براي مناطق کم‌برخوردار همدان در حال پيگيري است.

 

وي با بيان اينکه در صورت به نتيجه رسيدن مجموعه اين پروژه‌ها در مناطق کم‌برخوردار، وضعيت مناسبي از لحاظ فرهنگي، ورزشي  و درماني خواهيم داشت، تأکيد کرد: اين اقدامات حاصل همت و پيگيري چند دستگاه‌ها واداره و نيز معتمدان بوده است.

 

فرماندار با اشاره به اينکه با تصويب اين 15 ميليارد تومان، تلاش شده با جانمايي و هزينه‌کرد هدفدار، رضايت‌مندي خوبي در حاشيه شهر حاصل شود، ادامه داد: اين اتفاق در جانمايي و هدفدار بودن اعتبارات افتاده است اما به اين ميزان اکتفا نخواهيم کرد و قول مي‌دهم سال آينده در کميته برنامه‌ريزي، اعتبارات را بيشتر به مناطق کم‌برخوردار و حاشيه‌اي سوق دهيم.

 

 

وي با بيان اينکه عدالت بهداشتي، ورزشي و درماني را در سطح جامعه حاکم کنيم، بيان کرد: در سطح شهر برخي نقاط، نقاط مهاجرپذير است که هرچه امکانات تزريق مي‌کنيم باز شاهد ادامه ساخت‌و‌ساز در آن مکان‌ها هستيم و بايد به افراد جديد نيز خدمات ارائه دهيم و چاره‌اي نداريم.

 

تعالي با تأکيد بر اينکه اين شرايط اجتماعي را ما مديران، در سطح کلان و جزء کشور مهندسي کرده‌ايم، يادآور شد: همه اين شرايط نتيجه مديريت ماست، هر چه از فقر و مهاجرت داريم به خودمان برمي‌گردد و ما بايد ساماندهي مي‌کرديم که اين آسيب‌ها کمتر شود.

 

وي با بيان اينکه اکنون وظيفه ماست که متناسب با اعتبارات در بحث ساماندهي حاشيه شهر کمک کنيم، خاطرنشان کرد: بايد از ظرفيت خيرين نيز استفاده شود و در صورت استفاده از اين ظرفيت، چابک‌تر مي‌توانيم به کمک مردم در بحث خدمات رفاهي و درماني بياييم.

 

فرماندار همدان همپوشاني دستگاه‌ها را از مسائل مهم دانست و گفت: اين گير و گرفت‌هايي که شهرداري و ساير دستگاه‌ها دارند نبايد در اين پروژه‌هاي حاشيه شهر داشته باشيم چراکه اينها پروژه‌هايي براي قشر مستضعف بوده و بايد در بحث امتيازات همپوشاني کنند.

 

وي خاطرنشان کرد: براي اجراي پروژه در منطقه منوچهري با کمبود زمين مواجه هستيم و زمين در اين منطقه براي ما همچون گوهر است.

 

در ادامه رئيس مرکز بهداشت شهرستان همدان بيان کرد: کوي رضوان جزو اولويت پروژه‌هاي ساخت‌و‌ساز‌ ما در حاشيه شهر است.

 

محمد خيرانديش با تأکيد بر اينکه ايجاد مرکز بهداشت در اسلامشهر را از اولويت‌هاي ما نيست، افزود: بايد 10 اولويت با پيشرفت 20 درصدي را به تهران معرفي مي‌کرديم که اين پروژه‌ جزء معرفي شده‌ها قرار ندارد.

 

وي با بيان اينکه در منطقه اسلامشهر با توجه به جمعيت آن اگر نيازمند ايجاد مرکز بهداشت باشد، اين کار را مي‌کنيم، تصريح کرد: در صورتي که سپاه اين پروژه را بسازد و تحويل دهد عالي است اما اگر مشترک باشد در چارچوب وظايف ما نيست.

 

رئيس مرکز بهداشت شهرستان همدان ادامه داد: 18 پروژه شهري وجود دارد و پول و اعتباري براي ساخت پروژه‌هاي جديد نيست و وزارتخانه نيز اعتبار عمراني اختصاص نمي‌دهد و بايد در نظر بگيريم که 17 پروژه روستايي نيز داشتيم.

 

وي با تأکيد بر اينکه تقريباً تمام 10 پروژه معرفي شده به مرکز بهداشت در حاشيه شهر از جمله مزدقينه، خضر و شهرک مدني قرار دارد، بيان کرد: از 10 پروژه، هفت پروژه مرکز بهداشت و سه پروژه پايگاه سلامت است.

 

خيرانديش در پايان با بيان اينکه در منطقه اسلامشهر ساختمان داريم و خدمات ارائه مي‌دهيم، خاطرنشان کرد: با توجه به زميني که در اين منطقه داريم مي‌خواهيم مرکزي بسازيم که 250 تا 300 ميليون تومان هزينه نياز دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان