اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. مهر 1396 - 14:23   |   کد مطلب: 27083
مدیر کل اداره استاندارد همدان گفت: برای نخستین بار در کشور برای سیب زمینی سند استاندارد ملی صادر شده است که در نوع خود برای شناسنامه دار کردن محصول کار شاخصی است.
سیب زمینی همدان

به گزارش صبح الوند، محمد مددی در  نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به روز ملی صادرات اظهار کرد: ۲۹ مهرماه هر سال به نام صادرات در تقویم ملی اختصاص داده شده است  به طوریکه استاندارد در زمینه صادرات نیز نقش مهم و مؤثری دارد.

 

مددی با اشاره به اینکه دو آیتم در زمینه صادارت و واردات مدنظر سازمان استاندارد قرار دارد گفت: از مهرماه سال گذشته تاکنون ۶۴ اظهار نامه کالاهایی که از گمرک استان به کشورهای هدف صادر شده ۱۰۳۳ مورد خدمات استانداردسازی دریافت کرده اند.

 

مدیرکل اداره استاندارد با بیان اینکه تدوین و ترویج استانداردهای ملی از وظایف حاکمیتی و ذاتی این سازمان است به تدوین ۹۶ سند ملی و بازنگری ۲۰۰ سند استاندارد ملی اشاره کرد و افزود: سازمان استاندارد و غذاو دارو در بخش تولید در بخش های مختلف بالغ بر ۸ هزار و ۳۰۰ نفرساعت آموزش بدو استخدام یا تکمیلی در حوزه توانمندسازی مدیران داشته است.

 

مددی به صدور ۸۷ پروانه کاربرد نشان استاندارد طی این مدت یاد شده اشاره کرد و گفت: این اقدام مستلزم ساعت ها کار  کارشناسی و اعتبارات سنگین است.

 

مددی بیان اینکه ۱۲۶مورد تمدید پروانه های نشان استاندارد در یکسال گذشته در استان انجام شده است افزود: بیش از هزار و ۱۲۴ فقره بازرسی از واحدهای فنی در این مدت صورت گرفته است.

 

مدیرکل اداره استاندارد همدان به بررسی و پایش واحدهای انرژی به عنوان سرفصل دیگری از فعالیت های این اداره یاد کرد افزود: بالغ بر ۲ هزار و ۳۶۲ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی انجام شده ایت که تقریبا همه نمونه ها فرآیند آزمون و برررسی را سپری کرده اند.

 

وی در حوزه کنترل عیار فلزات گرانبها با بیان اینکه در دو بخش ۸۹ فقره نمونه برداری انجام شده است بیان کرد: در این راستا تعدادی یا این کد را اخذ کرده اند و یا در جهت پایدارسازی پروانه شان صورت گرفته است.

 

مدیر کل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه طی مدت یاد شده ۶هزار و ۶۶۹ مورد بازرسی از بازار صورت گرفته است یادآور شد: از این تعداد هزار و ۹۵۰ فقره خرید و  نمونه برداری انجام شده است.

 

وی در بخش اوزان ثابت که همان باسکولهای ثابت همکف هستند عنوان کرد: دراوزان سبک ۵ هزار و ۴۴۳ دستگاه دارای تأییدیه شده اند که برچسب های تاریخ آزمون و انقضای آزمون بر دستگاه مذکور نیز  نصب شده است.

 

مددی از صدور ۳ پروانه کاربرد نشان استاندارد در سطح همدان و یک پروانه کاربرد نشان استاندارد در سطح کشور خبر داد و گفت: این درحالی است که برای نخستین بار در کشور برای سیب زمینی سند استاندارد ملی صادر شده است که در نوع خود برای شناسنامه دار کردن محصول کار شاخصی است.

 

وی از اخذ نشان استاندارد برای محصول آبپاش دوّار در استان برای نخستین بار خبر داد و افزود: استان همدان در ایجاد زیرساخت ها از جمله آزمایشگاه های همکار، شرکت های بازرسی و ... از استان های پیشتاز است بطوریکه این استان از وجود ۱۷ آزمایشگاه همکار برخوردار است. تعدادی از این آزمایشگاه ها تمدید پروانه داشته اند و تعدادی هم برای نخستین بار پروانه اخذ کرده اند.

 

وی از وجود چهار مرکز تدوین استانداردهای ملی با تدوین گرهای مشخص در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: ۴ مرکز اموزش استاندارد در سطح استان به ارائه خدمات آموزشی در سطح استان مشغول هستند.

 

مدیر کل سازمان ملی استاندارد استان با اشاره به اینکه تا به امروز ۱۰۰۰نوع کالا در مجموعه سرفصل های سازمان استاندارد قرار دارد خاطر نشان کرد: در ارائه خدمات، اولویت بندی کلی  وجود دارد.

 

وی در خصوص جایگاه های عرضه سوخت  با اشاره به اینکه ۲هزار و ۳۱۴ نازل سوخت تست آزمون داشته اند خاطر نشان کرد: به مردم این اطمینان را می دهیم که  نازل های عرضه سوخت در سطح استان حداقل سالی یک بار کنترل می شوند.

 

مددی با بیان اینکه جایگاه های سوخت به دو نوع مایع و سی و ان جی تقسیم می شود خاطر نشان کرد: از ۴۱ سی ان جی موجود در استان ۳۸ مورد عدم انطباق های بحرانی را پشت سر گذاشته  که ۳ مورد مذکور هم از معاونت عمرانی استان اخطار گرفته بودند که طی مدت زمانی معین اقدام اصلاحی انجام دهند.

 

مددی در خصوص موضوع اظهاریه انطباق بابیان اینکه این مهم از حدود ۲۰ سال قبل مدنظر قرار گرفته اما اخیر به مرحله اجرا رسیده است گفت: در این راستا اگر کالا یا خدمتی در زمره ۱۰۰۰ سرفصل استاندار نیست می تواند به نام خود ثبت کند.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون نظام صنفی هر تولیدکننده می تواند کالا را به نام خود ثبت و اظهار کند گفت: اگر خلاف آن ثبت شود باید پاسخگو باشد و تبعات ان را متحمل گردد.

 

مددی با اشاره به اینکه صادرات کشمش دارای استاندارد سی او سی است گفت: استانداردسازی تله کابین گنجنامه نیز از سالهای قبل آغاز شده بطوریکه کل تله کابین های سطح کشور از سال ۹۱ مشمول شده و گنجنامه نیز در بازه زمانی مشخص فعالیت را آغاز کرده و پایان شهریور مجبور شدیم اعمال قانون را استارت بزنیم و این به گونه ای است که مرجع قضایی تشخیص داده باید تله کابیین باز باشد تا آزمون  استانداردسازی انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان