اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. آذر 1397 - 23:22   |   کد مطلب: 30238
مدیرکل استاندارد استان همدان از خرید ۱۴۴ نمونه از سطح بازار استان همدان در راستای انجام طرح طاها(‌طرح اجرای هماهنگ استاندارد) خبر داد.

به گزارش صبح الوند، محمد مددی در گفتگو با خبرنگار مهر از خرید ۱۴۴ نمونه از سطح بازار استان همدان در راستای انجام طرح طاها(طرح اجرای هماهنگ استاندارد) خبر داد و اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح، انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران است.

مددی اضافه کرد: شناسایی و استانداردسازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ها در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه و اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از تولید و عرضه کالای با کیفیت پایین از اهداف طرح طاها است.

وی با بیان اینکه خرید نمونه کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری از مراکز عرضه و آزمون آنها به منظور کنترل کیفیت کالاهای مشمول استانداردهای اجباری و برخورد قانونی با عرضه کنندگان کالاهای فاقد کیفیت مشمول استاندارد اجباری در دستور اجرای طرح طاها است، افزود: در این راستا این اداره کل نسبت به خرید ۱۴۴ نمونه کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری از مراکز عرضه و آزمون آنها اقدام کرده است.

وی بیان کرد: خرید نمونه‌ها از سطح بازار استان بر اساس لیست ابلاغی سازمان ملی استاندارد ایران که به فراخور فصل و ضرورت مورد تشخیص سازمان بوده، انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: نمونه کالاها از صنایع مختلف شامل صنایع غذایی و کشاورزی، شیمیایی و پتروشیمی، ساختمانی و معدنی، بسته‌بندی و سلولزی، نساجی و چرم، خودرو و نیرو محرکه، برق و الکترونیک، مهندسی پزشکی، خدمات و معیار مصرف انرژی و مکانیک و فلزشناسی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح کیفی فرآورده های تولیدی در راستای تامین ایمنی، بهداشت و سلامت جامعه از دیگر اهداف طرح طاها است، افزود: به منظور بررسی انطباق نمونه کالاهای خریداری شده با استانداردهای ملی مربوطه، نمونه ها به آزمایشگاه‌های ذیربط ارسال شده‌اند.  

وی در ادامه سخنانش افزود: تاکنون ۱۴۴ نمونه از سطح بازار استان خریداری و به آزمایشگاه‌های مربوطه ارسال شده‌است.

مدیرکل استاندارد استان همدان تاکید کرد: بر اساس قانون استاندارد هرگاه رعایت استاندارد برای تولید کالایی اجباری شده باشد در صورت عدم تولید محصول مطابق با استاندارد مربوطه، تولیدکننده به عنوان متخلف به دادگاه معرفی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان