اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. بهمن 1396 - 15:52   |   کد مطلب: 28519
مدیرکل استاندارد استان همدان:
صدور 62 پروانه استاندارد طی 10 ماه گذشته در همدان
مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه طی بازه زمانی 10 ماه سال 96 تعداد 62 پروانه کاربردنشان استاندارد صادر شده است افزود: واحد هایی در سطح استان وارد چرخه تولید شدند و بعداز استقرار و الزامات استاندارد سازی موفق شدند برای کالا و خدمات تولید خود نشان استاندارد بگیرند.

به گزارش صبح الوند، محمد مددی، مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان این که کنترل کیفی محصولات یکی از اقدامات تاثیرگذار در بحث استاندارد سازی است گفت: بیش از 450 نفر در سطح استان مسئولیت هایی در این حوزه دارند و همگی از نخبگان و فارق التحصیلان در رشته های مرتبط با کنترل کیفی هستند که همگی بیش از 3 هزار و 400 ساعت در دوره های آموزشی و تخصصی شرکت کردند تا بازوان خوبی برای تولیداستان و کنترل کیفیت باشند.

 

مددی ضمن اشاره بر اینکه در استان با استفاده از ظرفیت ها 35 سند استاندارد ملی کسب شده است افزود: کسب این تعداد سند استاندارد در نوع خود یکی از کارهای فکر افزار ودانش محور در سطح ملی و بین المللی است که با کمک بخش خصوصی، نخبگان، اعضای علمی و صاحب نظران انجام شده.

 

وی ضمن اشاره به رتبه بین المللی ایران در حوزه استاندارد ادامه داد : جمهوری اسلامی یکی از اعضای فعال و اکتیو استاندارد بین الملل در حوزه های مختلف است و در بخش های تخصصی نیز از اعضا پیشتاز محسوب میشود؛ بر اساس پایش و اعلام سازمان بین المللی استاندارد، جمهوری اسلامی ایران از رتبه 23 به رتبه 12 ارتقا یافته.

 

مدیرکل استاندارد استان همدان از فعالیت تیم هنری و اعضای گروه هنر دانشگاه بوعلی در حوزه گرافیکی سازمان استاندارد خبرداد و تصریح کرد: در سال گذشته به سازمان ملی استاندارد پیشنهاد شده بود تا در بحث بازنگری های ایزو با چارت بین الملل فعالیت بیشتری داشته باشد و ما تیم هنری را تشکیل دادیم و امیدواریم در حوزه نماد گرافیکی خروجی خوب و موثری داشته باشیم.

 

مددی در ادامه با بیان اینکه طی بازه زمانی 10 ماه سال 96 تعداد 62 پروانه کاربردنشان استاندارد صادر شده است افزود: واحد هایی در سطح استان وارد چرخه تولید شدند و بعداز استقرار و الزامات استاندارد سازی موفق شدند برای کالا و خدمات تولید خود نشان استاندارد بگیرند.

 

وی ضمن اشاره بر اینکه فضای تولید در استان به فضای رقابتی تبدیل شده گفت: این موضوع در صنایع غذایی بیشتر دیده میشود؛ یکی از تکالیف ذاتی و حاکمیتی سازمان خضور بخش خصوصی است و بیش از 150 کالا که صادر میشوند مشمول به دریافت استاندارد هستند.

 

مدیرکل استاندارد استان همدان با تاکید بر اینکه استاندارد به عنوان پنجره فرامز ایفای نقش دارد اظهار کرد: موظفیم خدمات استاندارد سازی را برای صادرات و واردات محصولات در نظر داشته باشیم؛ دربخش واحد های تولید کالاها بیش از 620 فقره بازرسی فنی و تولیدی صورت گرفته تا واحد تولیدی بتواند پروانه تولید را تمدید کند.

 

مددی در پایان با بیان اینکه تاکنون بیش از 250 بازرسی از مراکز تفریحی که مشمول بازرسی هستند انجام شده گفت: این بازرسی ها در حوزه بهینه سازی انرژی در سطح استان بوده است؛ حدود 101 واحد انرژی بر در سطح استان داریم که خوشبختانه 22 واحد موفق به دریافت استاندارد شدند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان