اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. ارديبهشت 1396 - 23:32   |   کد مطلب: 25020
مدیرکل استاندارد استان همدان خبر داد:
انجام ۱۸۵۵ مورد نمونه برداری از فرآورده های صنعتی در همدان
مدیرکل استاندارد استان همدان از انجام یک هزار و ۸۵۵ مورد نمونه برداری فرآورده های تولیدی واحدهای صنعتی تحت پوشش استان همدان طی سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش صبح الوند، محمد مددی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به منظور حصول اطمینان از استمرار کیفیت محصولات تولیدی، کارشناسان بازرس تائید صلاحیت  شده استاندارد طی سال گذشته، نسبت به انجام  یک هزار و ۸۴  بازرسی فنی و یک هزار و ۸۵۵ مورد نمونه برداری از خطوط تولید واحدهای صنعتی تحت پوشش استان اقدام کردند.

مددی افزود: وجود یا عدم وجود مدیر کنترل کیفیت، بازرسی از خط تولید، محل نگهداری مواد اولیه و کنترل مطابقت آن با شرایط مطلوب از جمله مواردی است که در این بازرسی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: استاندارد به منظور مطابقت مشخصات فرآورده ها با استاندارد مربوطه، از فرآورده های استاندارد شده موجود در تمام یا یکی از محل های تهیه، تولید، انبار، توزیع و فروش نمونه برداری می کند.  

وی ادامه داد: نمونه ها در آزمایشگاه هایی که به تشخیص سازمان استاندارد دارای صلاحیت فنی هستند و طبق روشی که در استاندارد مربوطه پیش بینی شده، آزمایش شده و مشخصات فرآورده با استاندارد تطبیق و پس از دریافت نتایج، محصولاتی که با استانداردهای ملی مربوطه انطباق نداشتند جمع آوری می شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: همچنین در این نمونه‌برداری‌ها کیفیت نمونه با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داده می‌شود و در صورتی که نقصی در نمونه مشاهده شود بسته به اهمیت نقص مشاهده شده و اینکه در کدام دسته نقص‌های جزئی، عمده و بحرانی قرار بگیرد به ترتیب ۵، ۱۵ و۳۰ امتیاز منفی به محصول واحد تعلق می‌گیرد.  

مددی ادامه داد: در صورتی که طی نمونه‌برداری‌های صورت گرفته از محصولات واحدهای تولیدی امتیازهای منفی هر محصول به ۱۵ امتیاز برسد یک تذکر و در صورتی که امتیازهای منفی هر محصول واحد به ۳۰ امتیاز برسد یک اخطار به واحد تولیدی داده می‌شود.  

وی بیان داشت: در صورتی که امتیازهای منفی هر محصول یک واحد تولیدی به ۹۰ امتیاز منفی برسد پروانه کاربرد علامت استاندارد واحد تولیدی برای تولید محصول مورد نظر تعلیق و در صورتی که این امتیازهای منفی به ۱۲۰ برسد پروانه کاربرد علامت استاندارد آن محصول واحد ابطال می‌شود.  

وی عنوان کرد: بر اساس قانون استاندارد، واحدهای تولیدی استان موظفند محصولات خود را مطابق با استانداردهای ملی مربوطه تولید و پس از دریافت پروانه استاندارد اجازه عرضه به بازار را خواهند داشت.  

مدیر کل استاندارد استان همدان گفت: بازرسی و نمونه برداری از خطوط تولید بدون اطلاع قبلی و به صورت تصادفی انجام می پذیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان