اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. اسفند 1396 - 15:15   |   کد مطلب: 28701
رییس پلیس فتا استان با تاکید بر اینکه استان همدان از نظر تعداد جرائم فضای مجازی جزء امن ترین استان ها است گفت: هر ساله بیش از ۹۰درصد جرائم توسط پلیس فتا کشف می شود.

به گزارش صبح الوند، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۴۵درصد جرائم در حوزه ی پلیس فتا مربوط به خانواده است افزود: در این راستا برداشت های اینترنتی غیر مجاز نیز ۲۳درصد از جرائم مالی در این حوزه را به خود اختصاص داده است.

 

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی یک فضای بسیار گسترده و فرا جغرافیایی است گفت: پلیس فتا امنیت کسانی که از سایت های داخل کشور استفاده را تضمین می کند.

 

رییس پلیس فتا استان همچنین اظهار کرد: پلیس فتا توان مقابله و کشف با هر گونه جرم در داخل کشور را دارد.

 

وی اقرار متهم، شهادت شهود، گزارش کارشناسی، علم قاضی را از جمله دلایل اثبات جرم دانست و بیان کرد: کسی که به پلیس فتا مراجعه می کند باید یکی از دلایل ذکر شده را در دادگاه ارائه کند.

 

وی یکی از مهمترین تهدیدات ریشه ای در فضای مجازی را تئوری مارپیچ سکوت دانست و خاطر نشان کرد: در این راستا فرد از اعلام نظر خود خودداری و سکوت می کند و وسیله ای می شود تا حاکمان رسانه ها با استفاده از این نقطه ضعف شخصیتی روز به روز به تعداد خاموشان فضای مجازی و مخاطبین رسانه اضافه کنند.

 

وی با بیان اینکه در تئوری مار پیچ و سکوت فرد بخاطر ترس از انزوا قرار گرفتن و ترد شدن به اجبار سعی می کند همرنگ جمعیت شود افزود: اکنون که تفکر غالب در فضای مجازی تفکر غربی است افرادی که فکر می کنند با وارد شدن در فضای مجازی در آن تغییر ایجاد می کنند اما سواد کافی رسانه ای  ندارند دچار تئوری مارپیچ کو سکوت خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه تحقیقات نشان داده است که افرادی که سکوت می کنند جزئی از جریان می شوند ادامه داد: پلیس فتا این مهم را بعنوان ایزوله سازی تفکر مخالف در سایه مارپیچ و سکوت و بعنوان یک تهدید پنهان و ریشه ای در فضای مجازی می بینیم.

 

سرخوش با بیان اینکه فرد تنها در صورت داشتن سواد رسانه ای بالا می تواند در فضای مجازی تغییر ایجاد کند عنوان کرد:  در غیر این صورت فرد جزئی از جریان خواهد شد و از اهداف خود دست بر می دارد این درحالی است که افراد متدین و مثبت جامعه مورد تهدید این مارپیچ و سکوت قرار می گیرند.

 

وی تاکید کرد: افراد برای ورود به فضای مجازی سواد رسانه ای خود را افزایش  و به آموزه های دینی دقت داشته باشند.

 

سرخوش با بیان اینکه قوانین اخلاقی حکم فرما بر زندگی حقیقی ما باید درفضای مجازی نیز حاکم باشد افزود: تدوین یک برنامه زمانی برای استفاده از گوشی و رسانه ها، عدم پنهان کاری، عدم ارتباط با افزاد بیگانه، عدم انتقال و نگهداری اطلاعات محرمانه، محدود نمودن دسترسی ها و استفاده از نرم افزار های کنترلی برای فرزندان از جمله از این قوانین خواهد بود که از بروز بسیاری از آسیب های فضای مجازی پیشگیری خواهد کرد.

 

همدان از نظر تعداد جرائم فضای مجازی جزء امن ترین استان ها است.

رییس پلیس فتا با بیان اینکه پلیس فتا هر ساله بیش از ۹۰درصد جرائم فضای مجازی را کشف می کند افزود: در این راستا بیشترین تخلف مربوط به رشد چند برابری حوزه جرائم خانواده است که ۴۵درصد از آمار این حوزه را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان