اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. آذر 1395 - 8:54   |   کد مطلب: 22035
استاندار همدان خواستار مشارکت جدي دانشگاه هاي استان در تصميم گيري ها وتصميم سازي هاي استاني شد.

به گزارش صبح الوند، محمد ناصر نيکبخت در جلسه هم انديشي با رؤساي دانشگاه ها ومراکز آموزش عالي استان، گفت: در تصميم گيري ها و تصميم سازي ها نبايد جاي دانشگاه خالي باشد زيرا هر تصميمي که از معبر دانشگاه نگذرد، دوام ، پويايي وسازندگي موثر را نخواهد داشت.

وي افزود: معلمين بايد اساتيد همه باشند و بايد اين را به صورت اعتقادي قبول کنيم .

استاندار ادامه داد: جامعه اي که بر مبناي علم و دانشگاه و دانشجو بنا نشده باشد، جامعه اي پويا نيست وهميشه  مي تواند عقب گرد داشته باشد .

نيکبخت اظهار داشت: از دانشگاه، توقع اموزش ، ايده پردازي وانسان سازي داريم و بايد همه  کمک  کنيم تا جايگاه دانشگاه هميشه محفوظ باشد

وي با ابراز خرسندي از تشکيل اين جلسه اضافه کرد: اين جلسات ضروري است و ما نياز داريم و در ابن نبايد شک کرد که استمرار و تداوم اين جلسه مورد نياز و درخواست ما است و لازم است با هماهنگي ، دستور کار و شيوه کار اين جلسه تدوين شود.

استاندار گفت: اين جلسه را براي خود و استان و تصميماتي که استان مي تواند براي توسعه بگيرد، مفيد مي دانم  زيرا هيچ اتاق فکري بهتر و توانمند تر از اين جلسه نداريم .

نيکبخت بيان داشت: بايد مسائل را جامع ببينيم وهمه مشکلات را بايد باهم ديد مثلا در احياي واحدهاي توليدي، هم بانک بايد کمک کند هم دانشگاه با نيروهاي تربيت شده بايد کمک کند و با نيروهاي تربيت شده به کمک استمرار حيات اين واحد هاي توليدي بيايد .

وي تصريح کرد: جامعه اي که دانشگاه ودانشجوي آن فعال وپويا باشند، جامعه اي رو به جلو است و در دولت تدبير و اميد اين روحيه وجود دارد که از تمام شقوق علم استفاده کنند. مخصوصا در استان همدان که دانشگاه هاي خوبي دارد و مهد علم است.

استاندار خاطرنشان کرد: دانشگاه هاي استان در مراودات ديپلماسي علم ، مي توانند موثر باشند .

 نيکبخت ادامه داد: سعي کنيد در محيط دانشگاه و دانشجويان، فضاي نشاط فراهم شود و نگذاريم دانشجو مأيوس شود و از نشاط دانشجو پشتيباني و حمايت کنيم .

وي افزود: مأموريت گرا شدن دانشگاه ها تصميم خوب وزارت علوم است و بايد اينگونه باشد تا کار آمدي داشته باشند.

استاندار اضافه کرد: معتقديم دانشگاه و خروجي آن مي تواند تمام مشکلات عقب ماندگي کشور را حل ، مسير توسعه را روان سازي ، تفکر را ارائه و نحوه کاربردي کردن فکر را نيزخود ديکته کند و دانشگاهي مأموريت گرا باشد.

نيکبخت ابراز اميدواري کرد در نشستهايي که برگزار خواهد شد، شرايط استفاده از توان دانشگاها ي استان براي توسعه وپشرفت استان فراهم شود .

استاندار در اين نشست در واکنش به ابراز نگراني رؤساي دانشگاههاي استان از مباحث پيرامون نماينده ولي فقيه در استان، گفت:  نداشتن آيت ا.. محمدي آسيب سنگين و ثلمه اي براي استان است.

در اين نشست معاون سياسي و امنيتي استاندار، مديرکل سياسي و انتخابات و رؤساي دانشگاه هاي استان حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان