اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. خرداد 1395 - 7:04   |   کد مطلب: 18453
استاندار همدان با ارسال نامه ای به حمید چیت چیان، وزیر نیرو درخواست کرد برای جلوگیری از کانون جدید ریزگرد ناشی از خشک شدن آب تالاب آق گل ملایر، حق آبه این تالاب زتوسط استان مرکزی تامین گردد.

به گزارش صبح الوند، محمدناصر نیکبخت در این نامه اعلام کرد: تالاب ارزشمند و فصلی آق گل واقع در شهرستان ملایر از توابع این استان از اهمیت قابل توجهی از نظر زیست محیطی برخوردار بوده و با توجه به آبگیری آن پس از چندین سال خشکسالی و احیای اکولوژیکی آن، متاسفانه در بازدیدهای اخیر کارشناسان اداره کل محیط زیست همدان مشاهده گردیده که ورودی های تالاب از شاخه های فرعی رودخانه قره چای در اراضی روستای قاسم آباد خنداب استان مرکزی مسدود و از ورود آب به تالاب جلوگیری می شود.

 

نیکبخت افزود: در صورت تداوم این امر و خشک شدن مجدد تالاب، امکان ایجاد کانون جدید ریزگرد در جنوب شرقی این استان و از بین رفتن یکی از زیستگاه های غنی پرندگان مهاجر را فراهم خواهد نمود.

 

وی بیان کرد: با توجه به پیگیری های چند ساله اخیر، از سوی معاونت محترم امور آب و آبفای آن وزارتخانه میزان حق آبه تالاب مذکور به میزان دو میلیون متر مکعب در سال اعلام شده است که برای عملی شدن مصوبه نیاز به تاکید آن وزارتخانه به مسئولان شرکت آب منطقه ای استان مرکزی می باشد.

 

وی در پایان از وزیر نیرو درخواست کرد به منظور کاهش مشکلات موجود و همچنین با توجه به حساسیت جوامع محلی و تشکل های مردم نهاد استان، نسبت به اجرای میزان حق آبه مصوب، از سوی استان مرکزی اقدام لازم معمول و از نتیجه استانداری همدان را مطلع نمایند.

انتتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان